سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ همزمان با دهه كرامت رضوي:

آيين متبرك كردن 58 پرچم مزين به نام مبارك امام رضا(ع) برگزار شد

آيين متبرك كردن 58 پرچم مزين به نام مبارك حضرت رضا(ع) در آستانه ميلاد فرخنده آن حضرت در رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي برگزار شد.

 


58به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،پرچم متبرك شده به نام امام رضا(ع) قرار است سهشنبه  8 صبح همزمان با خجسته سالروز ميلاد امام رضا(ع)، در 58 ميدان مزين به نام مبارك حضرت عليبنموسيالرضا(ع) در سراسر كشور به اهتزاز در آيد.

سرهنگ حيدر بابا احمدي، مدير اداره فضاسازي و عمليات تبليغي سازمان بسيج مستضعفين كشور، در اين مراسم گفت: بعد از متبرك شدن اين پرچمها به نام حضرت ثامن الحجج(ع)، با رمز مقدس يا عليبنموسيالرضا(ع) در 26 شهريور ماه جاري، ساعت 8 صبح اين پرچمها طي تشريفات خاص نظامي همزمان با برافراشته شدن پرچم نو بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) با حضور نيروهاي مسلح استانها و آحاد جامعه در ميادين متبرك به نام حضرت به اهتزاز در ميآيد.

در بخش ديگري از اين مراسم، حجتالاسلام والمسلمين ماندگاري درباره ويژگيهاي پرچمدار امام رضا(ع) گفت: اين پرچمها به لحاظ ظاهري با ساير پرچمها تفاوتي ندارد، اما به خاطر انتصاب و متبرك بودنش به نام حضرت عليبنموسيالرضا(ع) داراي روحي بزرگ است.

وي خواندن نماز اول وقت را يكي از ويژگيهاي پرچمداران امام رضا(ع) عنوان كرد و افزود: طبيعتا پرچم امام رضا(ع) را دست فرد بيدين نميدهند. در روايتي آمده است كه هركس نماز ندارد، دين هم ندارد. لذا پرچمدار ايشان بايد اهل نماز باشد.

ماندگاري ادامه داد: ديگر ويژگي پرچمدار امام رضا(ع)، با حيا بودن است و پرچمدار امام رضا(ع) بايد چشم، گوش، زبان و شهوت با حيا داشته باشد.

وي با اشاره به ويژگي سوم پرچم دار حضرت، بيان كرد: هر كس ولايت داشته باشد، دين هم دارد و اين امر خود حاكي از آن است كه پرچمدار امام رضا(ع) بايد پرچمدار ولايت باشد.

در پايان اين مراسم، نمايندگان 20 سپاه از سراسر كشور، پرچمهاي خود را از حجتالسلام والمسلمين ماندگاري، سرهنگ بابا احمدي و عباس سعادت، معاون فرهنگي سپاه امام رضا(ع) دريافت كردند/س 

برچسب ها: آیین ، پرچم ، مزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.