سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ حجت الاسلام قرائتی:

بهترین سوغات حرم، الگو گرفتن از زندگی امام رضا(ع) است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زیارت اعلام وفاداری و تجدید عهد با پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است و بهترین سوغات زیارت امام رضا(ع) الگو گرفتن از زندگی ایشان می‌باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام‌و المسلمین محسن قرائتی در ویژه برنامه «شكوه رضوان» كه در هفتمين شب دهه كرامت در صحن جامع رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بالا بردن فهم و آشنایی با زندگی امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) موجب بالا رفتن معرفت ما در زیارت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی غسل زیارت کند و با وضو وارد حرم شود و پس از سلام و قرائت زیارت نامه دو رکعت نماز زیارت بخواند، هر آنچه در قنوت نماز زيارتش مطالبه کند، مستجاب خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این شعر که «آنان که در جوار(ع) رضا آرمیده‌اند/ کفران نعمت است بهشت آرزو کنند»، عنوان کرد: اولیاء خداوند هرکجاي این كه زمین باشند، آنجا حرم امن الهی و بهشت روی زمین می‌شود. معلوم نیست که ما در آخرت بهشت برویم یا نه؟ و اگر هم برویم، شاید آنقدر به امام رضا(ع) نزدیک نباشیم که در این حرم به ایشان نزدیک هستیم.

این مفسر قرآن كريم در بخش دیگری از سخنان خود به پاسخ برخی از شبهاتی که وهابیت بر علیه شیعه مطرح کرده‌اند پرداخت و تصریح کرد: وهابیت جشن را شرک می‌دانند. من می‌گویم مگر در متن قرآن نیامده است که مسیحی‌ها به حضرت عیسی(ع) گفتند اگر یک مائده آسمانی با دعای تو برای ما نازل شود، آن روز را در طول تاریخ عید خواهیم گرفت. آیا ولادت حضرت معصومه(س) که 50 هزار طلبه از صد کشور جهان در جوار مرقد ایشان درس می‌خوانند یک مائده الهی نیست؟

قرائتی با تأکید بر این‌که «برخی دین دارند اما فهم دینی ندارند»، ابراز داشت: آيا اگر کسی از تولد پیغمبر اکرم(ص) شاد شد و شیرینی پخش کرد مشرک است؟ هرکسی به مکه مشرف شود باید پشت مقام ابراهیم نماز بخواند. مقام ابراهیم یک سنگ است که حضرت ابراهیم پایش را بر روی آن گذاشته‌اند. زمانی که ولی خدا پایش را بر روی یک سنگ گذارد، آن سنگ به گفته قرآن «آیَاتٌ بَیِّـنَاتٌ مَّقَامُ إِبْرَاهِیمَ» مي‌شود و نماز خواندن پشت آن واجب مي‌شود.

وی متذکر شد: وهابیت می‌گوید این گنبد و بارگاه‌ها که برای ائمه اطهار(ع) ساخته می‌شود شرک است. چطور ولی خدا پایش را روي سنگ بگذارد آن سنگ آیات بینات می‌شود و همه شما وهابی‌ها پشت آن سنگ جامد نماز می‌خوانید. ولي اینجا که ولی خدا مدفون است، گنبد و بارگاهش شرک می‌شود!؟

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این مطلب که «طبق آیات قرآن پیراهن یوسف جماد بود، اما آن پیراهن که بر بدن ولی خدا برخورد کرد، چشم حضرت یعقوب(ع) را شفا داد»، عنوان کرد: در مدينه رو به مضجع رسول الله(ص) سلام می‌دهیم، می‌گویند این کار شرک است. اگر سلام دادن شرک باشد پس اولین مشرک عالم خداوند بوده است، چرا که در قرآن خداوند تبارک و تعالی می‌گوید «سَلامٌ عَلَی إِبْرَاهِیمَ»، « سَلَامٌ عَلَی مُوسَی وَهَارُونَ» و « سَلامٌ علی نوحٍ فِی العالَمینَ». من می‌پرسم اگر سلام شرک است چرا خداوند بارها در قرآن آن را تکرار کرده؟

قرائتی در پایان گفت: من از وهابیت سؤال می‌کنم، این همه مسلمان شیعه در نقاط مختلف دنیا را کشته‌اید، آیا تا کنون حتی یک سیلی به فرد صهیونیست یهودی زده‌اید؟  /س

برچسب ها: بهترین ، سوغات ، حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.