سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اجرای طرح های آبخیزداری در سطح 7 هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان مرکزی

7 هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان مرکزی امسال زیر پوشش طرح های آبخیزداری قرار می گیرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: این طرح ها در قالب 16 حوزه آبخیز شامل عملیات مکانیکی، احداث بند خاکی، بند گابیونی، بند سنگی ملاتی، بندهای خشکه چین و مرمت سازه های مکانیکی اجرا می شود.

نوری اعتبار اجرای این طرح ها را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح ها یک میلیون مکعب از آبهای سطحی کنترل و از حدود 20 هزار تن فرسایش و رسوب خاک در موابع سیلابی جلوگیری خواهد شد.

از سطح 9/2 دهم میلیون هکتاری حوزه های آبخیز استان حدود 7/1 دهم میلیون هکتار آن حوزه های آبخیز تخریب یافته برآورد شده که میزان قابل توجهی از پتانسیل های مختلف خود را در بخش های مختلف از دست می دهد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت با اجرای عملیات مکانیکی ، بیومکانیکی و بیولوژیکی تا کنون بیش از 900 هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان زیر پوشش طرح های آبخیزداری قرار گرفته که با اجرای آن سالانه حدود 100 میلیون مترمکعب از روان آب های سطحی کنترل می شود.

بهره برداری از آب های سطحی ، تغذیه منابع آب زیرزمینی ، جلوگیری از رسوب و فرسایش خاک، کنترل سیل و حفظ و تقویت پوشش گیاهی از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان است./ب

برچسب ها: طرح ، آبخیزداری ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.