سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

آغاز کوچ پاییزه عشایر از 5 مهر ماه

مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: کوچ پاییزه عشایر به سمت قشلاقات از پنجم مهر ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ معرفت آذری امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های کوچ عشایر شاهسون اردبیل گفت: ما با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی و تلاشمان را به کار گرفتیم تا با تمهیدات مناسب زمینه کوچ کم‌دغدغه را برای عشایر غیرتمند فراهم آوریم تا آنها با خیال راحت‌تر بتوانند کوچ پاییزه خود را بدون مشکل خاص انجام داده و در این زمینه به اهداف مورد نظر نیز دست پیدا کنند.

وی پیش‌بینی کرد کوچ پاییزه عشایر تا اواخر مهر ماه به طول بینجامد که در این مدت در مسیر بازگشت عشایر از ییلاقات به سمت قشلاقات دستگاه‌های خدمات‌رسان به ارائه خدمات مطلوب اقدام خواهند کرد.

مدیر امور عشایری استان اردبیل از هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، راه و شهرسازی، هلال احمر و علوم پزشکی برای ارائه خدمات مناسب در مسیر کوچ خبر داد و گفت: قرار شده است سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در مسیر کوچ، نهاده‌های دامی برای عشایر را تامین کند.

آذری  افزود: جامعه عشایری استان اردبیل از شاخص‌های قابل توجهی برخوردار هستند به طوری که تولید عشایر به ویژه در بخش محصولات دامی‌،‌ باغی و زراعی زمینه خود‌اتکایی آنها را بیش از هر زمان دیگر فراهم کرده است.

وی افزود: با تشکیل جلسه شورای امور عشایری استان در روزهای گذشته تمامی تمهیدات لازم در حوزه آموزشی، بهداشتی و آبرسانی انجام شده تا کوچ عشایر در پاییز با کمترین خطر و آسیب انجام شودب/.

برچسب ها: اردبیل ، کوچ ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.