سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مهدالرضا(ع)، حركتي براي گسترش فرهنگ ناب اسلام

كارگاه مهدالرضا(ع) يكي از كارگاه‌هاي دارالقرآن الكريم حرم مطهر رضوي است كه با هدف آموزش مفاهيم قرآني و گسترش فرهنگ ناب اسلامي فعاليت مي‌كند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،كارگاه مهدالرضا(ع) حرم مطهر رضوي با هدف آموزش روخواني قرآن كريم به كودكان 5 تا 7 ساله تشكيل شده است و به صورت رايگان به سبك قصه و بازي برگزار مي‌شود
.

در روش ‌آموزشي كارگاه مهدالرضا‌(ع)، ضمن تأكيد بر اين سبك، ديگر موضوعات ديني مورد نياز كودكان با شيوه‌هايي شاد و جذاب آموزش داده‌ مي‌شود. در واقع در اين كارگاه، آموزش مفاهيم قرآني و روخواني قرآن در قالب شعر، قصه، نمايش، نقاشي و ... در دستور كار قرار دارد.

كارگاه مهدالرضا(ع) در خدمت زائران کوچک امام مهربانی‌هاست و فعاليت‌هاي خود را با هدف گسترش فرهنگ ناب اسلام انجام مي‌دهد.

برنامه‌هاي آموزشي اين كارگاه شامل كارگاه‌هاي آداب زيارت، نيايش، قصه معصومين، آموزش حفظ سوره، آموزش نقاشي، آموزش كاردستي، بازي و سرگرمي‌هاي قرآني، پويا نمايي، شعر و سرود و كارگاه نمايش است .

كارگاه مهدالرضا(ع) اين امكان را به‌وجود آورده است كه طي مدت حضور كودك در كارگاه، نه تنها والدين مي‌توانند با فراق خاطر به زيارت بپردازند، بلكه كودك در محيطي معنوي و شاد، روخواني قرآن و مفاهيم آن را فرا مي‌گيرد.

كارگاه مهد‌الرضا(ع) در صحن جمهوري حرم مطهر رضوي واقع شده است و هر كودك در مدت حضور يك ساعته خود، مي‌تواند از 4 كارگاه بهره ببرد.

لازم به ذكر است، در 6 ماه ابتدايي امسال تاكنون، 31 هزار دختر و پسر در بيش از 7 هزار كارگاه شركت كرده‌اند. /س

برچسب ها: گسترش ، فرهنگ ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.