سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

اهدای خون موجب کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی وعروقی می شود

مدیرکل سازمان انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای خون موجب فعال شدن مراکز خون‌ساز بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی وعروقی می شود.

رستم حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: همچنین اهدا کنندگان بااهدای خون از وضعیت سلامت خود از جمله ضربان قلب، فشار خون و بیماری‌هایی چون ایدز، هپاتیت B، هپاتیت C و سفلیس آگاه می شوند.
وی اهدای خون را عملی معنوی برای کمک به بیماران نیازمند دانست و بیان کرد: هر کیسه خونی که افراد اهدا می‌کنند جان سه بیمار را نجات می‌دهد.
حسن‌زاده میزان نیاز بانوان به خون به دلیل شرایط جسمی آنها و مسائلی همچون بارداری و زایمان را بیشتر از مردان دانست و اظهار داشت: این در حالی است که95 درصد اهداکنندگان خون آقایان و پنج درصد بانوان هستند.
وی افزود: متاسفانه ترس خانم‌ها از اهداء خون باعث شده کمترین اهداکنندگان خون در جامعه باشند.
وی بیان داشت: خوشبختانه به لحاظ تامین فرآورده‌های خونی در این استان مشکلی وجود ندارد و حتی ما نیاز خونی برخی استان‌های هم‌جوار را نیز تامین می‌کنیم.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان گفت: این استان در اهداء خون به نسبت جمعیت در سال گذشته توانسته رتبه‌ی دوم کشور را به دست آورد و امیدواریم امسال نیز از استان‌های برتر در این زمینه باشیم.
وی یادآور شد: هم اکنون سه پایگاه انتقال خون در یاسوج، گچساران و دهدشت به طور شبانه روزی فعالیت می کنند.
حسن زاده گروه خونی Oمثبت را بیشترین اهدا کنندگان خون در این استان عنوان کرد./س
برچسب ها: اهدا ، خون ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.