سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

افت کیفیت دارو با واردات مواد اولیه از هند و چین/تنها 10 درصد تولید داروی کاملا ایرانی داریم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: واردات مواد اولیه دارو از کشورهایی مانند هند و چین به صنعت دارو لطمه می‌زند.

حمیدرضاعزیزی‌فارسانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: به طور حتم وضعیت صنعت دارویی کشور نسبت به دهه‌های گذشته رشد مطلوبی داشته اما با توجه به اینکه تکنولوژی این صنعت به روز می‌شود بنابراین ضروری است هم داروها کیفیت بهتری پیدا کنند و هم تولیدات تخصصی شوند.

وی با بیان اینکه صنعت دارویی کشور نیاز به بازنگری دارد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مواد اولیه دارو در کشور وابسته به دیگر کشورها است و تحریم‌ها نیز تاثیر مستقیمی در واردات دارو و مواد اولیه دارویی به کشور دارد بنابراین باید بازنگری کلی در صنعت دارویی کشور انجام شود.

وی، تصریح کرد: جایگاه تولید و صنعت دارویی کشور نسبت به کشورهای منطقه تقریبا مطلوب است و امیدواریم با اقدامات صحیح روز به روز گام‌های رو به رشدی برداشته شود و با استفاده از تکنولوژی کشورهای پیشرفته و استفاده از ظرفیت‌های آنها بتوان صنعت دارویی را گسترش دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط تحریم در کشور، مواد اولیه بسیاری از داروهای تولید داخل، از کشورهایی مثل چین و هند وارد می‌شود، بنابراین 70 درصد مواد اولیه 90 درصد داروها، از خارج وارد می‌شوند و می توان گفت که تنها 10 درصد داروها بومی هستند.

وی، یادآور شد: واردات مواد اولیه دارو از کشورهایی مانند هند و چین باعث افت شدید کیفیت دارو شده است که امیدواریم با رفع مشکلات و ارتباطات درست با کشورهای دارای صنعت دارویی،‌ معضلات این حوزه در کشور ما نیز رفع شود./ح
برچسب ها: کیفیت ، دارو ، واردات ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.