سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات نفت کره جنوبي از ايران در سه ماهه ژوئن-اوت به 130 هزار و 135 بشکه در روز رسيد

خبرگزاري رويترز گزارش داد: کل واردات نفت کره جنوبي از ايران در سه ماهه ژوئن-اوت به 130 هزار و 135 بشکه در روز رسيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري رويترز، واردات نفت خام ايران توسط کره جنوبي در ماه اوت به يک سوم ماه قبل از آن کاهش يافت و به اين کشور کمک کرد به هدف خود در خصوص کاستن 15 درصدي واردات خود در سه ماهه ژوئن-نوامبر نزديک شود تا بتواند از تمديد معافيت‌هاي تحريمي آمريکا برخوردار شود.

اطلاعات مقدماتي گمرک و محاسبات رويترز نشان مي‌دهد کره جنوبي ماه گذشته 272 هزار و 90 تن يا 64 هزار و 336 بشکه در روز نفت خام از ايران وارد کرد که در مقايسه با 190 هزار و 516 بشکه در روز در ماه ژوئيه کاهش يافته است.

اين بدين معناست که کره جنوبي فقط اندکي با 125 هزار و 814 بشکه در روزي فاصله دارد که اين کشور قصد دارد در واردات شش ماهه خود از ايران تا ماه نوامبر به آن دست يابد.

دو منبع در ماه ژوئن در گفتگو با رويترز اعلام کردند کره جنوبي وعده داده است واردات نفت ايران را از 148 هزار و 16 بشکه در روز در ماه دسامبر سال 2012 تا ماه مه سال 2013 به ميزان 15 درصد کاهش دهد.

کره جنوبي به همراه چين، هند و ديگر واردکنندگان نفت ايران، قبول کرده است خريد نفت اين کشور را کاهش دهد تا بتواند از تمديد مجدد معافيت شش ماهه از تحريم‌هاي آمريکا با هدف محدود کردن تزريق پول نفت ايران به برنامه هسته‌اي مورد مناقشه اين کشور برخوردار شود.

اطلاعات اداره گمرک کره جنوبي همچنين روز يکشنبه نشان داد اين کشور که پنجمين خريدار بزرگ نفت خام جهان است، ماه گذشته در مجموع نه ميليون و 720 هزار تن نفت خام وارد کرد که در مقايسه با 11 ميليون و 30 هزار تن در ماه اوت سال 2012 کاهش يافته است.

اطلاعات نهايي واردات نفت خام کره جنوبي در ماه گذشته توسط شرکت ملي نفت کره اواخر اين ماه منتشر خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.