سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار دائمي نيروي دريايي روسيه در شرق قطب شمال

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد با رسیدن کشتی های نظامی روسیه به منطقه شرق دریای لاپتف در اقیانوس منجمد شمالی نزدیک سواحل شمالی روسیه در روزهای اخیر، روسیه حضور نظامی دائم در منطقه قطب شمال خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری آلمان؛ خبرگزاری روسی "ریانووستی" به نقل از "ارکادی باخین" معاون وزیر دفاع روسیه در پایان نشستی که ریاست آن را سرگئی شویجو وزیر دفاع روسیه بر عهده داشت گفت: «دو روز پیش گروه ماموریت های دریایی از ناوگان شمالی روسیه تمرین های مهمی را اطراف جزایر نوووسیبیرسک آغاز کرد. ما برای همیشه به آنجا بازگشته ایم».

شایان ذکر است بر اساس قوانین بین المللی قطب شمال متعلق به هیچ کشوری نیست ولی این منطقه وسیع برای کشورهای واقع در نیمکره شمالی زمین اهمیتی راهبردی دارد و گمان می رود دارای منابع عظیم هیدروکربن و دیگر مواد باشد.

"باخین" افزود، رزمناو « پطر ویلیکی» که با انرژی هسته ای کار می کند فرماندهی گروه ماموریت های دریایی روسیه را نزدیک قطب شمال بر عهده دارد و دو کشتی تهاجمی آبی-خاکی بزرگ «اولینگورسکی گورنیاک» و «کاندوبوجا» و گروه متنوعی از کشتی های تدارکاتی عضو این گروه هستند.

"ریانووستی" اعلام کرد این گروه از کشتی ها در تمرین هایی در اطراف جزایر نوووسیبیرسک که بین دریای لاپتف و دریای سیبری شرقی قرار دارد برگزار خواهند کرد.

به گفته "باخین"، وزارت دفاع روسیه همچنین قصد دارد باند فرود نظامی در جزایر نوووسیبیرسک را نوسازی و راه اندازی کند به گونه ای که در کل سال قابل بهره برداری باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.