سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف:پوتین و اوباما در خصوص تبادل اطلاعات پیرامون تسلیحات شیمیایی در سوریه به توافق رسیدند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت:ولادیمیر پوتین و باراک اوباما روسای جمهور روسیه و آمریکا در خصوص تبادل اطلاعات پیرامون تسلیحات شیمیایی در سوریه به توافق رسیده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت:"ولادیمیر پوتین و باراک اوباما" روسای جمهور روسیه و آمریکا در خصوص تبادل اطلاعات پیرامون تسلیحات شیمیایی در سوریه به توافق رسیده اند.
لاوروف پس از مذاکراتش با جان کري وزير امور خارجه آمريکا در ژنو گفت، ما نگران هستيم زيرا عواملي موجب ايجاد اين ترديد شده است که تلاش هايي براي ايجاد تغييراتي به نفع يکي از طرف ها، در گزارشي که بازرسان سازمان ملل روز دوشنبه ارائه خواهند کرد صورت مي گيرد. 
خبرگزاري ايتارتاس که اين خبر را مخابره کرد افزود، ما از اين نظر خوشحال هستيم که دبيرکل سازمان ملل متحد تصميم گرفته است آکي سلستروم رئيس گروه کارشناسان سازمان ملل که درباره استفاده از سلاح شيميايي در سوريه تحقيق مي کند، شخصا در نشست شوراي امنيت سازمان ملل حضور يابد و شخصا به همه پرسش ها پاسخ دهد. 
وزير امور خارجه روسيه همچنين از پيوستن بدون قيد و شرط دمشق به توافقنامه ممنوعيت تسليحات شيميايي سوريه استقبال کرد و گفت گام اصلي را که به ما امکان داد همه مدارک را براي ارائه به سازمان ممنوعيت تسليحات شيميايي تهيه کنيم، دمشق برداشته است. وي گفت، آمريکايي ها مي گويند اين اقدام سوريه نتيجه تهديد آنها به استفاده از زور بوده است ولي هرچه باشد اين مسئله از نظر ما مهم نيست، آنچه براي مسکو مهم است اين است که دمشق پيوستن خود را به توافقنامه ممنوعيت تسليحات شيميايي بدون هيچ قيد و شرطي اعلام کرده است. 
مقامات سوري پيشنهاد روسيه را براي قرار دادن ذخاير تسليحات شيميايي زير نظر بين المللي پذيرفتند تا در آينده از بين برده شود. بشار اسد رئيس جمهور سوريه گفته است دمشق اطلاعات کاملي از صنايع مواد شيميايي نظامي خود را ظرف سي روز پس از پيوستن به توافقنامه ياد شده، ارائه خواهد کرد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.