سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک استفاده ی کاربردی از گوشی xperia z1؛

واقعیت افزوده روی میز تحریریه ی دریچه + عکس

سونی با معرفی xperia z1 یا همان هونامی در دنیا تلفن های هوشمند سونامی به پاکرده است، دریچه با در اختیار داشتن این گوشی جدید که هنوز وارد بازار خاورمیانه نشده است از یک تکنیک جدید عکاسی گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ میز، خودکار ، چند برگه ی مخصوص نوشتن خبر و البته دو سه دستگاه کامپیوتر و کلی خبرنگار با هیجان زیاد و در حال نوشتن خبرهای متنوع، این ها تحریریه دریچه را تشکیل می دهند، به این وسایل که با چشممان نگاه می اندازیم، ساده اند و کار راه انداز، سادگی که گاه حوصله سر بر هم می شوند، این مشخصات از میز کار ما را داشته باشید تا برویم سراغ فناوری روز دنیا، واقعیت افزوده را می گویم.
واقعیتی که از عینک گوگل گرفته تا در ایران و مجلات و حتی تبلیغات خودرو ها، کاربرد های خود را به ما نشان داده است.
اما اگر برای شما ارتباط میان وسایل کاری دریچه و واقعیت افزوده سوال شده است، بهتر است کمی صبر کنید، ظهر هنگام "حسین عالیان" خبرنگار فعال تیم دریچه همراه با محصولی که هنوز به طور رسمی وارد خاورمیانه هم نشده است به تحریریه دریچه آمد محصولی از شرکت سونی که پیش از این بررسی جامع آن را برای شما در سایت دریچه گذاشته بودیم که در اینجا می توانید به این گزارش دسترسی داشته باشید.
اما یکی از کاربرد های هیجان انگیز xperia z1 دوربین آن است، که در واقع یک دوربین معمولی به حساب نمی آید، دوربینی است که واقعیت افزوده را به تصاویر و محیط های معمولی اضافه می کند.
حال بر می گردیم به تحریریه دریچه که چند تصویر از آن گرفتیم البته از دید دوربین xperia z1 :











اما چند نکته در مورد این تصاویر، اول اینکه ما در جنگل کار نمی کنیم و این موجود باستانی هم همکار ما نیست، با چشم خودمان که به حیاط باشگاه خبرنگاران نگاه می کنیم هیچ چیز عجیب و غریبی و جذابی در آن نمی بینیم، اما زمانی که لنز  xperia z1 روبروی حیاط و میز کارمان قرار می دهیم ، چند نقطه را به صورت تصادفی برروی زمین و یا میز انتخاب می کند و بر اساس آن نقاط تصاویری را پخش می کند که این تصاویر به صورت سه بعدی و متحرک با پشت زمینه ای از ابزار و وسایل ما و یا هر محیط دیگری، بهتر است بگوییم واقیعتی را به آنچه که ما می بینیم اضافه می کند.





























لازم به ذکر است این تلفن هوشمند جدید در تاریخ 2 مهر ماه برای ورود به بازار خاورمیانه در دبی رونمایی خواهد شد و خبرنگار دریچه هم با حضور در این مراسم شما را از آخرین اخبار مطلع خواهد کرد.


آرمین قاسم زاده - حسین عالیان - سامان صباغی


برچسب ها: دریچه ، خبر ، معرفی ، تلفن ، واقعیت ، افزوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
amir
۲۱:۰۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
یه فیلم در این رابطه اپ کردم میتونید ببینید http://www.aparat.com/v/AsT6L
amir
۲۱:۰۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
یه فیلم در این رابطه اپلود کردم میتونید تو این صفحه ببینید http://www.aparat.com/v/AsT6L
reza
۱۲:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
میشه توضیح بدین؟
دوربین گوشی این تصاویر رو میسازه و فقط از طریق دوربین میشه اینا رو دید یا خود گوشی یه پروژکتوری چیزی داره که با نور اینا رو پخش میکنه؟؟؟؟
امین
۱۹:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
دوست عزیز این تصاویر رو توی صفحه نمایش گوشی می بینی .پروژکتور ؟؟؟؟؟
خیر
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
عجب چیزیه
شهرام
۲۱:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
دریچه کم کم داره المان های یک سایت تخصصی بررسی فناوری اطلاعات رو رعایت میکنه ... شما مفهوم رسانه رو به خوبی درک کرده اید و کم کم بین صفحات و سایت های مشابه دارید مخاطبای حرفه ای جذب میکنید ، پس پیشنهاد میکنم تمام مطالبی رو که آماده میکنید به همین خوبی باشه و از انتشار اخبار چیپ جدا خود داری کنید ... یادتون باشه مخاطبای خاص شما مهندسین و خبره های فناوری اطلاعات هستند و دوست دارند مطالبی همچو این مقاله رو مطاله کنند ... برای همه شما جونای خوب کشور آرزوی موفقیت دارم