سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در‌ آستانه برگزاری رقابت‌های کاراته کشور‌های اسلامی:

زنگنه: از نام حریفانم حساب نمی‌برم

ملی‌پول کاراته بانوان اظهار داشت: نام حریفان عنوان‌دار، باعث نمی‌شود که خودم را ببازم، من در ترکیه نفر اول دنیا را شکست دادم.

پگاه زنگنه به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات کاراته‌وان ترکیه به لحاظ بار فنی برای ما که آماده رقابت‌های کشورهای اسلامی می‌شدیم بسیار مثبت بود.  
 
ملی‌پوش کاراته بانوان پس از کسب مدال برنز رقابت‌های کاراته وان ترکیه در آستانه حضورش در مسابقات کشورهای اسلامی اندونزی اظهار داشت: پیکارهای کشورهای اسلامی برای ما بسیار مهم است بنابراین مسابقات کاراته‌وان کمک بزرگی برای آمادگی هر چه بیشتر ما بود.  
 
وی افزود: کاراته وان برای من یک ارزیابی خوب به شمار می‌رفت که در کنارش به خودباوری و اعتماد به نفس دست پیدا کردم، چرا که با حریفان قدرتمند و خوبی مبارزه کردم و از این رقابت راضی‌ام.
 
زنگنه در ادامه گفت: ارزیابی خوب به شمار می‌‌رفت که در کنارش به خودباوری و اعتماد به نفس دست پیدا کردم، چرا که با حریفان قدرتمند و خوبی مبارزه کردم و از این رقابت راضی‌ام.  
 
وی در ادامه گفت: در مسابقات اندونزی به طور وضوح یک ترافیک بزرگ در وزن 68- کیلوگرم یعنی وزن من وجود دارد. نفر دوم جهان از ترکیه در وزن 68- کیلوگرم است نفر سوم جهان نیز از مصر است که او نیز در همین وزن شرکت می‌کند.  
 
البته باید بگویم نفرات عنوان‌دار دنیا افراد خارق‌العاده‌ای نیستند چرا که من در کاراته وان ترکیه نفر اول جهان را شکست دادم، بنابراین اگر در طول مسابقه عنوان حریف توجه کنم کار را واگذار خواهم کرد.  
 
نام یک فرد باعث نمی‌شود که من خودم را ببازم این ایده من بوده و هست، به خصوص اینکه پس از شکست نفر اول جهان در ترکیه اعتماد به نفسم دوچندان شد و فهمیدم که همیشه عنوان یک فرد دلیل آن نیست که آن شخص بهترین است.  
 
زنگنه خاطرنشان کرد: سطح بالای مسابقات کاراته وان ترکیه بیشتر از آنی بود که من تصور کردم شاید بتوانم بگویم که تا کنون پس از سال‌ها حضور در مسابقات جهانی و آسیایی، این چنین مسابقه‌ای را تجربه نکرده بودم، چرا که در گروه من دو حریف از رنکینگ‌داران دنیا بودند علاوه بر اینکه بهترین‌های هر کشوری در این مسابقات حضور داشت، حال با تجربه حضور در برابر نام‌داران و قدرتمندان کاراته در وزن خودم، احساس آمادگی بسیار خوبی برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی اندونزی می‌کنم.  
 
وی در ادامه به نحوه عملکردش در برابر حریفان خود در مسابقات کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: در مسابقات کشورهای اسلامی تغییرات تاکتیکی‌ام بستگی به شرایط حریف مقابلم‌ دارد و یک تکنیک ثابت را برای همه حریفان در نظر نمی‌گیرم.  
 
پس از سال‌ها حضور در رقابت‌های بین‌المللی به این تجربه رسیده‌ام که باید ظرف چند ثانیه حریف مقابلم را آنالیز کنم که پا کار است یا دست‌کار و یا هر دو، بنابراین با هر کس باید بنابر نحوه عملکردش مبارزه کرد.  
 
وی در خاتمه اضافه کرد: تمام سعی من بر این است که مدال برنز کاراته وان خود را در این مسابقات ارتقا دهم و آنرا به یک مدال خوشرنگ‌تر تبدیل کنم./مح 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.