سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

صعود ملی به کوهی که آرامش آن سلب شده است.

بیش از 2 هزار کوهنورد از سراسر ایران در حمایت از کوه شاه که این روزها با احداث "جاده" و "معدن" آرامش حیات گیاهی و جانوری آن سلب شده است ، یک صعود مشترک ملی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان:

کوه شاه به ارتفاع 4 هزار و 350 متر با چندین هزار گونه ی مختلف گیاهی در 15 کیلومتری محور بافت ـ کرمان قرار دارد که این روزها ،احداث معدن در آن متاسفانه سبب تخریب اکوسیستم طبیعی اش شده است.

این درحالیست که در اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: "در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ كه‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا كند، ممنوع‏ است."

همچنین شامگاه پنج شنبه تعدادی از حامیان طبیعت همایشی با شکوه در دل کوه شاه برپا کردند تا از روند احداث معدن در این کوه جلوگیری کنند.

یکی از جوانان این منطقه که با تخریب این کوه و ساخته شدن معدن مخالف است ، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: کوه شاه سرشار از منابع غنی از گونه های گیاهیست که متأسفانه در چند هفته اخیر با احداث جاده تهدید شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد کمپ تفریحیِ کوه شاه ، کوهنوردان و گردشگران بیشتری به این منطقه بیایند تا با دست نخوردن طبیعت ، کسب درآمدی برای مردم این منطقه شود./س

گزارش: امیر یزدی زاده
برچسب ها: صعود ، کوه شاه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.