سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

توسعه كيفي شهرك های صنعتي كشور در اولویت برنامه ها

مشاور مديرعامل و مدير امور استان ها و مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران گفت: توسعه كيفي شهرك ها و نواحي صنعتي كشور از مهمترين برنامه هاي راهبردي اين سازمان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، عليرضا اميني ادامه داد: با توجه به وجود نگرش علمي - تخصصي در سازمان صنايع كوچك شهرك هاي صنعتي ايران ، حمايت حداكثري از واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي‌ و توسعه كمي اين شهرك ها در كنار‌ توسعه كيفي آنها در دستور كار قرار دارد.
وی افزود: در اين زمينه برنامه هاي مدوني براي بهبود وضعيت شهرك هاي صنعتي و واحدهاي صنعتي مستقر در آنها نيز در حال اجرا است.
وي، با اشاره به وجود بيش از ۳۰ هزار واحد صنعتي فعال در شهرك هاي صنعتي كشور بیان کرد: هم اينك در۷۱۰ شهرك و ناحيه صنعتي از مجموع ۹۲۲ شهرك و ناحيه صنعتي مصوب در سراسر كشور، زمين به متقاضيان ايجاد و راه اندازي واحدهاي صنعتي واگذار مي شود.
اميني گفت: هم اينك در ۵۷ شهرك و ناحيه صنعتي استان فارس زمين به متقاضيان واگذار مي شود و تا كنون حدود 4 هزار قرارداد واگذاري زمين بين سرمايه گذاران و شركت شهرك هاي صنعتي فارس منعقد شده است.
مشاور مدير عامل و مدير امور استان ها و مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران گفت: هفت درصد از شهرك هاي صنعتي فعال و درحال واگذاري زمين در كشور متعلق به استان فارس است و اين استان به لحاظ وجود شهرك هاي صنعتي در وضعيت مناسبي قرار دارد.
وی ادامه داد: هم اينك در شهرك هاي صنعتي فارس، يك هزار و ۵۴۴ واحد صنعتي فعال با ۲۰ هزار و ۹۳۱ نفر اشتغال وجود دارد.
مدير امور استان ها و مجلس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران، بر توسعه صنايع مبتني بر فناوري هاي پيشرفته در شهرك هاي صنعتي فارس با توجه به وجود مراكز علمي - تحقيقاتي و دانشگاهي و ويژگي هاي جغرافيايي خاص اين استان تاكيد كرد.
اميني افزود: با توجه به برخورداري فارس ويژگي هاي ياد شده اين استان از توانمندي هاي خوبي برخوردار است و صنايع پيشرفته مي تواند در فارس به عنوان يك فرصت مهم مطرح شود.
وي بیان کرد: استان فارس مي تواند در آينده به قطب صنايع داراي فناوري پيشرفته در كشور تبديل شود و سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران نيز از ايجاد صنايع پيشرفته در اين استان حمايت ويژه خواهد داشت.
این مسوول ادامه داد: اين سازمان همچنين از ايجاد شهرك ها و نواحي صنعتي در مناطق كم برخوردار حمايت خواهد كرد و مشوق هاي مناسبي هم براي حمايت از سرمايه گذاران در نظر گرفته شده است./س

برچسب ها: توسعه ، شهرک ، صنعتی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.