سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان ويروس ناشناخته با آلياژي از مس

محققان با استفاده آلياژ مس به درمان ويروس نورو كه بيش از 267 ميليون نفر در جهان به آن مبتلا مي شوند نايل آمدند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران محققان موفق به درمان ويروس ناشناخته اي با تجويز مصرف آلياژ خاصي از مس شدند.

پژوهشگران دانشگاه ساتون با مطالعه ي جامع بر روي ويروس ناشناخته اي كه آن را نورو ويروس ناميده اند هيچ گونه درمان قطعي براي آن پيدا نكرده تا اينكه با بررسي برخي افراد كه در ظروف مسي غذا طبخ مي كردند به درمان آن پي بردند.

به گفته محققان سالانه 267 ميليون يورو بيماري اسهال و استفراغ ناشي از اين ويروس خاص مي باشد كه سالانه حدود سه هزار نفر را در انگلستان بستري و راهي بيمارستان مي كند.

نورو ويروس هيچ درمان يا واكسن خاصي نداشته و مي تواند در اثر تماس فرد به فرد يا تماس با آب و سطوح آلوده به فرد منتقل گردد.

مطالعات اخير دانشمندان نشان داد كه نورو ويروس در بين افرادي كه با مس و آلياژهاي آن در تماس هستند و به نوعي بدن آنها مي رسد تا 60 درصد كاهش يافته و با نمونه گيري به درمان اين دسته از بيماران پي بردند.

مقاومت بالا اين ويروس در برابر عوامل محيطي بسيار زياد بوده به طوري كه قادر است براي مدت بيش از 72 ساعت بر روي هر سطحي فعاليت كرده و در برابر نظافت هيچ واكنشي ندهد.

آلياژهاي مس و نظافت عمومي دو راه عمده براي درمان اين ويروس مطرح شده كه محققان با توليد پاتوژن آن اميدوارند اين دو راه به درمان بيماران و يا كاهش روند مبتلايان منجر گردد./ح
برچسب ها: ویروس ، آلیاژ ، مس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.