سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امتناع مدير سابق كاخ نياوران از توضيح درباره آثار به سرقت رفته

مدير سابق كاخ نياوران درباره‌ي آثار به سرقت رفته از اين مجموعه كه حدود دو ماه پيش اتفاق افتاده بود، توضيحي نداد.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران، در پي اعلام پيدا شدن سارق اشياي عتيقه‌ي به سرقت رفته از كاخ نياوران، در پيگيري‌هاي اوليه با "معصومه باكوچي" مدير سابق كاخ نیاوران تماس گرفت و ايشان در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره‌ي نحوه‌ي سرقت اين اشياي عتيقه گفت: ديگر مدير كاخ نياوران نيستم و بايد از روابط عمومي، سازمان ميراث فرهنگي موضوع را پيگيري كنيد.


وي درباره‌ي سؤال خبرنگار ما مبني بر اينكه اين سرقت در زمان مديريت شما اتفاق افتاده و شما چه توضيحي در اين‌باره داريد،  گفت: حالا كه سارق پيدا شده است.
باكوچي  توضيحات بيشتري ارائه نداد و با اعلام اينكه پشت خطي دارد تلفن را قطع كرد و ديگر پاسخگوي تلفن نبود.

بنابراين گزارش؛ در تاريخ 9 تير 92 شخصي كه صاحب اشياي عتيقه به ارزش 600 ميليارد ريال بود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه و شكايت خود را مبني بر سرقت اين اشياء اعلام كرد.
 
اين شخص برحسب فراخوان معاونت گردشگري ميراث فرهنگي در نمايشگاهي از اشياي عتيقه در كاخ موزه نياوران آثار خود را به عنوان يك عتيقه‌دار به نمايش گذاشته بود كه سپس مطلع شد آثارش به سرقت رفته است.

بنابراين گزارش؛ پس از بررسي‌هاي صورت گرفته از سوي پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ شخصي كه قصد فروش اشياي عتيقه را داشته دستگير مي‌شود و پس از بازجويي‌هاي انجام شده اين فرد اعتراف مي‌كند كه اين اشياء را از دوست خود گرفته است كه پس از تحقيقات، سارق اصلي 10 مرداد 92 دستگير و آثار عتيقه به صاحب اصلي آن برگردانده مي‌شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.