سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

وجود 108 بقاع متبرکه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از وجود 108 بقاع متبرکه در کردستان خبر داد و گفت:‌ وجود این امامزادگان و بقاع متبرکه موقعیتی ناب برای ارتباط معنوی با ائمه معصومین(ع) است.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج، روحی عصر امروز در دومین همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در امامزادگان شهر پیرتاج برگزار شد، با اشاره به حضور مردم در این همایش، گفت: به شکرانه همین حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه است که ظرف‌ها نیمه خالی معنویات را در این مکان مملو از معنویت و حب اهل بیت کرده و به درگاه‌شان تمسک می‌جوییم.

روحی با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار اماکن متبرکه در ایران اسلامی وجود دارد، گفت: اگرچه زیارت ائمه معصومین برای ما مقدور نیست، اما به برکت این بقاع متبرکه و امامزادگان در سراسر ایران اسلامی می‌توانیم از برکات این عزیزان بهره‌مند شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با تأکید بر سخن مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امام‌زادگان به قطب فرهنگی  گفت: ما در استان و شهرستان‌ها جایی پربارتر و معنوی‌تر از امام‌زادگان نداریم.

وی افزود: با وجود این امام‌زادگان می‌توانیم پیوند معنوی بین خود و ائمه برقرار کنیم و لازم است فرامین رهبری مبنی بر تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.روحی در ادامه با بیان اینکه  امامزادگان در نشان دادن راه‌ درست مثل نور ماه در شب تاریک هستند، افزود: ما راه‌های صحیح و ثواب را به واسطه این امامزادگان می‌شناسیم.

وی با بیان اینکه امام‌زادگان مختص به روزهای شهادت و عزاداری نیستند افزود: بهترین ایام برای تمسک به درگاه امامزادگان، ایام ولادت است، چراکه در این ایام فرشتگان و تمامی اهل بیت شاد هستند./ز

برچسب ها: ظریف ، امامزاده ، تمسک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.