سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهي به سناريوهاي طراحي شده رژيم صهيونيستي براي منطقه

پایداری و حفظ بقاي رژيم جعلي اسرائیل بدون تفرقه‌افکني در کشورهای منطقه امکان پذیر نمی باشد و تل اويو حاضر است براي جلوگيري از نابودي خود دست به هر اقدامي در منطقه بزند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از فلسطين آنلاين، این همان استراتژیکی است که فرماندهان صهیونیست آن را تعیین کردند و در اختيار دوست خود آمريکا هم قرار داده اند. پس این تصور ناشی از اعتقاد راسخ و درک آن ها به این است که آنها جسمی بیگانه هستند که نمی تواند در درون یک بدن قدرتمند به حیات خود ادامه دهد و باید این جسم را تضعیف کرد تا اسرائیل بتواند خواسته های خود را محقق کند که این امر را با کمک دوستان غربی اش و در رأس آن انگلیس و آمریکا انجام داده است.

 اما چرخ زمانه مطابق خواسته های اسرائیل پیش نمی رود. سال های گذشته شاهد تغییرات بنیادین در نقشه سیاسی رژيم اسرائیل بوده است که توازن و ثبات خود را که مدت ها در آن به سر می برد و از مزایای آن بهره مند بود، از دست داد. رژيم اسرائیل از آغاز تلاش کرد که این سازمان های جدید را مطابق دید خود درآورد تا همان نقش قبلی خود را عملی کند اما این تلاش ها با شکست مواجه شد ولی تل آويو تسلیم نشد و به فکر روش های مکارانه افتاد. 

اگر به حوادث چند ماه اخير تركيه نگاه کنیم، می بینیم که این حوادث بعد از دوره کوتاهی شروع شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با درخواست اسرائیل مبنی بر از سر گیری روابط دوجانبه مخالفت کرده بود، به ویژه اینکه اسرائیل به خواسته های ترکیه تن داده بود و بابت حوادث کشتار کشتي "مرمره آبي" از اردوغان آشکارا عذرخواهی کرده بود قابل ملاحظه است که رسانه های اسرائیلی جنگی وحشیانه علیه اردوغان به راه انداختند و طی اعتراضات اخیر ترکیه آشکارا مردم را علیه او تحریک کردند. 

يک مقام صهيونيست اعتراف کرد که راه حل اسرائیل، حمایت از ارتش مصر برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع منطقه به ضرر اسرائيل بود. 

يک مقام ديگر نيز گفت: علی رغم اقدامات وحشیانه ای که ارتش مصر انجام داد اما این تصمیم اسرائیل، درست بود و در ادامه گفت: ما به کشتار مردم مصر اجازه دادیم و این راه حل دشواری بود اما بهتر از آن است که اسلام گرایان در مصر به حکومت برسند. 

در مقابل رسانه های صهيونيست نیز بیکار ننشستند بلکه همراه حوادث مصر به پیش رفتند و علیه مرسی شروع به تحریک اوضاع کردند و مخالفان را علیه او تشویق کردند. 

اما در رابطه با غزه باید گفت اسرائیل فراموش نکرده که چه ضربه ها و حملاتی از مقاومت دریافت کرده است و همواره ربوده شدن گيلعاد شاليت سرباز خود، در ذهنش نقش بسته که این نشان دهنده ضعف سربازان و دستگاه های امنیتی آن است که با گذشت چندین سال نتوانست مکان او را کشف کند. بله نمی تواند غزه را فراموش کند، غزه ای که ارتش شکست ناپذیرش، آن را مقهور خود ساخت و همواره اسرائیل می خواهد انتقام این شکست را بگیرد و اینک به فکر افتاده که بعد از کودتای نظامی در مصر می تواند این هدف خود را محقق کند. 

اسرائیل به کمک سه سناریو می خواهد اين هدف را محقق سازد:
1- دستور به ارتش مصر برای تخریب و نابود کردن تونل ها 
2- افزایش مقدار کالاهایی که از طریق گذرگاه کرم ابو سالم وارد غزه می شود اما نه به خاطر عشق به حماس بلکه تنها به دلیل اینکه آن را به اسرائیل ربط دهد تا بعد از آن بتواند غزه را تحریم غذایی کند 
3- ناامن کردن ثبات غزه تا به این وسیله حماس را تضعیف کند

با نگاهی عمیق به حوادث روشن می شود که اسرائیل می خواهد از سرنوشت محتومی که برایش رقم خورده، دوری کند اما غافل از آن است که سنت تغییر، قطعی است و هر معاند و متکبری را زیر پاهای خود له خواهد کرد. 
برچسب ها: سناریو ، منطقه ، سوریه ، عراق ، مصر ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.