سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلیس انگلیس به اتهام سوءاستفاده از اختیارات خود علیه مسلمانان به دادگاه کشیده می شود

روزنامه گاردين نوشت پليس انگليس به سبب خودداري از ارائه نتايج تحقيقات درباره سوءاستفاده از اختيارات ضدتروريستي خود در مورد مسلمانان به دادگاه کشيده مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت در مقاله اي به قلم ويلکرام داد نوشت :اسکاتلنديارد هفته آينده به سبب خودداري از تحويل دادن نتايج تحقيقات درباره سوءاستفاده از اختيارات ضدتروريستي خود عليه مسلمانان بي گناه و آزار و اذيت آنها با اقدام قضايي مواجه مي شود. پليس انگليس دستور داشت درباره اين اتهام تحقيق کند و نتيجه تحقيق خود را اعلام کند.
کميسيون مستقل رسيدگي به شکايات از پليس (IPCC) در تلاش است از ديوان عالي حکمي را عليه پليس به سبب خودداري از ارائه نتايج تحقيقات ، که اين کميسيون آن را به منزله نقض قانون مي داند ، دريافت کند. 
اين کميسيون پس از دريافت شکاياتي از مسلمانان انگليس که پليس را متهم کرده بودند از "الحاقيه 7 قانون ضدتروريسم" سال 2000 به صورت تبعيض آميز عليه آنها استفاده کرده است به پليس دستور داده بود در اين باره تحقيق کند. الحاقيه 7 به پليس اجازه مي دهد در فرودگاهها و بنادر ، حتي اگر به کار خلافي مشکوک نشده باشد ، افراد را متوقف کند. 
مسلمانان به صورت نامتناسبي هدف اين الحاقيه  قرار گرفته اند اما پليس منکر استفاده از اختيارات خود براي هدف قرار دادن برخي گروههاي قومي و مذهبي خاص است. کميسيون مستقل رسيدگي به شکايات از پليس مي گويد اسکاتلنديارد تنها نيروي پليس است که نتيجه تحقيقاتش را به اين نهاد نظارتي  ارائه نکرده است. پليس انگليس ماه گذشته نيز از برنامه 7 براي بازداشت ، بازجويي و تفتيش ديويد ميراندا ، شريک زندگي گلن گرينوالد ، روزنامه نگار گاردين استفاده کرد. گرينوالد همان کسي است که برنامه هاي جاسوسي گسترده سازمان امنيت ملي آمريکا را فاش کرده است. اسکاتلنديارد اعلام کرد سرگرم بررسي اقدام کميسيون مستقل رسيدگي به شکايات از پليس است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.