سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کرمان، فردا میزبان خادمان حرم رضوی و اجرای برنامه های متنوع

همزمان با دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع), استان کرمان میزبان کاروان خادمان حرم رضوی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمان، حسن محمدی پور ، دبیر جشنواره((زیر سایه خورشید))، با اعلام این خبر گفت: کاروان خادمان حرم رضوی برای پنجمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره(( زیر سایه خورشید)) به استان کرمان عزیمت می کند.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا(ع) فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، افزود: جشنواره(( زیر سایه خورشید)) در صد وبیست شهر از 22 استان کشور و 18 شهر از شش کشور جهان به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

محمدی پور با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاهها و نهاد های مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره (( زیر سایه خورشید)) برنامه ریزی می شود، خاطر نشان کرد: استان کرمان از یکشنبه 24 شهریور به مدت چهار روز میزبان کاروان خادمان حرم رضوی برای برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های امسال بسیار گسترده تر از سال های گذشته است ، افزود: کاروان خادمان حرم رضوی در جریان حضور در استان کرمان برای شرکت در برنامه های فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به بم،جیرفت،کوهبنان،راور،ماهان و چترود نیز سفر می کنند.

وی جشن ((زیر سایه خورشید)) را مهمترین برنامه این جشنواره دانست و گفت: این جشن با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری ومداحی حاج سید رضا تحویلدار همراه با شعرخوانی مهدی رحیمی و اجرای سید کاظم احمد زاده روز یکشنبه 24شهریور ، از ساعت 19:30 دقیقه در محل سالن شهدای کارگر شهرکرمان برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره (( زیر سایه خورشید)) استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن با برافراشتن پرچم گنبد منور امام رضا (ع) همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در جشن(( زیر سایه خورشید)) علاوه بر توزیع بسته های متبرک رضوی، به قید قرعه ده ها جایزه ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس به شرکت کنندگان اهداء می شود.

وی همچنین از برگزاری جشن ویژه دختران با عنوان (( شکوفه های نور)) خبر داد و افزود: این جشن با سخنرانی حجت الاسلام تقی زاده روز یکشنبه 24شهریور از ساعت 17 در محل سالن اتحادیه های انجمن اسلامی دانش آموزان استان کرمان برگزار می شود.

محمدی پور دیدار با خانواده های معظم شهداء و جانبازان هشت سال دفاع مقدس،دیدار با مسئولان و علمای استان، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی مرقد شهداء ، حضور در بیمارستان‌ها، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و... را از دیگر برنامه های کاروان خادمان رضوی در استان کرمان برشمرد.

وی یادآور شد: در حاشیه برنامه های در نظر گرفته شده، توزیع نمک و نبات تبرک میان شرکت کنندگان در برنامه ها توسط خادمان حرم امام رضا (ع) انجام می‌شود./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.