سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کاهش هزینه استکبار ستیزی زمینه تسلط دشمنان را فراهم می‌سازد/ ۱۱ سپتامبر نمایشگاهی از توطئه‌های اسلام‌ستیزانه آمریکا است

آیت‌الله علم‌الهدی بااشاره به اسلام‌ستیزی و توطئه‌های آمریکا، گفت: دولت جدید باید نسبت به پرداخت هزینه‌های استکبارستیزی توجه ویژه‌ای داشته باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی اعتقادی نماز جمعه با بیان اینکه شناخت سبک زندگی اسلامی مبتنی بر شناخت زندگی از دیدگاه اسلام است، تصریح کرد: براین اساس زندگی در اسلام یک پیمایش و حرکت در مسیر تعالی و تکامل انسانی است که نقطه خداگونگی است.
وی افزود: حال اگر زندگی یک حرکت است، این حرکت نیاز به ابزاری دارد که خداوند متعادل در آیه 28 سوره حدید ابتدا ایمان آوردندگان رابه تقوا دعوت کرده و سپس به یان نکته تاکید می‌کند که به پیامبر خدا نیز ایمان بیاورند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه ایمان به رسول خداوند دو نوع ایمان را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: مورد اول باور کردن پیامبر خداست و مورد دوم اطاعت و تبعیت از رسول خدا است که بر این اساس فرد مسلمان باید سنت و سیره رسول خدا را در زندگی پیاده سازد.
علم‌الهدی خاطر نشان کرد: خداوند از رحمت خود دو تواف را به ایمان آوردندگان اعطا می‌کند، چرا که هم پیامبر خدا را باور کرده‌اند و هم تبعیت از وی را پیشه کرده‌اند.
صراط مستقیم همان عبودیت خداوند متعال است
وی با اشاره بر اینکه خداوند برای حرکت ایمان آورندگان نوری را قرار داده است، گفت: در اینجا دو نوع عنصر مطرح است که شامل حرکت و پویایی و وجود نوعی نور در مسیر زندگانی می‌‌شود.
علم‌الهدی صراط مستقیم را شامل جاده و پیمایش انسان و بستر حرکت انسان برشمرد و تصریح کرد: خداوند در سوره یاسین صراط مستقیم را عبودیت و بندگی خداوند عنوان می‌کند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به عبودیت خداوند در مسیر زندگی، اظهار کرد: اطاعت مطلق خداوند باید از همان بدو تشکیل زندگی در دستور کار جوانان قرار گیرد تا نهادینه شود.
امام جمعه مشهد افزود: برخی از مفسرین معتقدند منظور از نور همان نوری است که مومنان در روز قیامت دارا هستند و البته در این میان علامه طباطبایی معتقد است مومن در دنیا نیز این نور را به همراه دارد، چرا که انسان مومن هر روز در نمازهایش مسیر مستقیمی را از خداوند طلب می‌کند.
 آستان قدس رضوی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است
عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دهه کرامت در سالروز میلاد امام رضا(ع) گفت: ماه ذیعقعده ماه امام رضا است چرا که این ماه با امام رضا(ع) شروع و تمام می‌شود، بنابراین بزرگترین سعادت برای زائران توفیق زیارت حرم این امام بزرگوار است.
وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی حرم مطهر با تمام امکانات در خدمت زائران تمام دنیا قرار گرفته که این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است، چرا که در گذشته تمامی موقوفات و نذورات حرم مطهر در خدمت رژیم شاهنشاهی بوده است.
وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب موقوفات و هزینه‌های حرم مطهر مورد سوءاستفاده خانواده شاهنشاهی قرار می‌گرفت، تصریح کرد: ولی امروزه تمامی امکانات در خدمت مردم قرار گرفته به گونه‌ای که عده‌ای از کارشناسان از بیت‌الحرام برای الگوبرداری از خدمات آستان قدس رضوی به مشهد سفر کرده‌اند.
امام جمعه مشهد اماکن و امکاناتی همچون بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، کتابخانه و صحن‌های مختلف را از افتخارات مدیریت اسلامی برشمرد و تاکید کرد باید تا زمانی که این مدیران در قید حیات هستند از آنها بهره‌مند شویم.
حادثه 11 سپتامبر نمایشگاهی از توطئه‌های اسلام‌ستیزانه آمریکا است
علم‌الهدی در ادامه بااشاره به سالروز 11 سپتامبر خاطرنشان کرد: آمریکا در مقام دشمنی با اسلام و شخص پیامبر دست به این اقدام زد تا در نمایشگاهی که خود بانی آن بود، اسلام را به عنوان دین خشونت و محور تروریست معرفی کند.
وی با احمقانه دانستن این اقدام اظهار کرد: حتی مردم آمریکا نیز پس از مدتی کوتاه پی به این توطئه بردند چرا که با وجود فعالیت 1200 نفر از یهودیان در ساختمان تجارت جهانی، در روز حادثه حتی یک نفر از یهودیان در آن حضور نداشتند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا به بهانه دست داشتن گروه القاعده در این ماجرا زمینه دخالت و حمله در کشورهای اسلامی را فراهم ساخت، گفت: نکته قابل تامل در رابطه با این گروه آنکه دقیقا زمانی که در یک نقطه القاعده مورد حمله و هجمه آمریکا قرار می‌گیرد، در سوریه به عنوان عاملان اهداف آمریکا مورد حمایت واقع می‌شوند.
دولت جدید هزینه استکبارستیزی را پرداخت کند
علم‌الهدی تاکید کرد: این سیاست آمریکا در راستای ارائه تصویری خشونت‌طلب از اسلام است، چرا که می‌خواهد نشان دهد مسلمانان خود به دست مسلمانان دیگر کشته می‌شوند.
وی با اشاره به پیروزی دولت روحانی در انتخابات و کسب رای اعتماد از مردم و تائید مقام معظم رهبری، تصریح کرد: چه بهتر است که دولت جدید هزینه استکبارستیزی را به درستی پرداخت کند.
خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه دل‌واپسی به معنای دغدغه و نگرانی از حیله‌های دشمن است، گفت: نگرانی ما از این است که کم‌کردن هزینه‌های استکبارستیزی، زمینه تسلط و دخالت دشمنان در کشور را فراهم سازد./س

برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.