سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

مشخصات فني درمحور ياسوج - دشت روم رعايت نشده است

مديركل دفترفني استانداري كهگيلويه وبويراحمد با انتقاد از روند اجراي پروژه محور ياسوج - دشت روم گفت: با بازرسي هاي انجام شده از سوي ناظران و كارشنان دفتر فني اين طرح عمراني فاقد مشخصات فني لازم بوده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سيد حسين كاظمي درنشست شوراي فني كهگيلويه وبويراحمد افزود: اين پروژه داراي دو مسير تندرو و كندرو و يكي از محورهاي خطرناك در ورودي شهر ياسوج محسوب مي شود.

وي از كشته شدن پنج نفر درسال جاري در اين محور خبر داد وگفت: پيمانكار به دليل نصب نكردن علائم و هشدارهاي ايمني در هنگام اجراي پروژه نقش زيادي در بروز اين تصادف خطرناك داشته است.

كاظمي اظهار كرد: پس از وقوع اين تصادف خطرناك عزم مسوولان و كارشناسان فني و استاندار كهگيلويه وبويراحمد براي بازديد هاي ميداني و مستمر از اين طرح مهم شدت گرفت و با بررسي هاي فني در اين محور مشخص شده كه مشاور و ناظر پروژه و حتي راه و شهرسازي تاكنون نظارتي بر اين طرح نداشته است.

وي اظهار كرد: هشت پل در اين مسير 15 كيلومتري اجرا شده كه با توجه به نظارت صورت گرفته از سوي كارشناسان فني اين هشت پل بايد در اسرع وقت تخريب شوند.

كاظمي ابراز داشت: زيرسازي اين مسير نيز داراي اشكالات فني فراواني بوده كه با آزمايشات انجام گرفته بر روي مصالح بكار رفته به هيچ وجه مسايل فني رعايت نشده است.

مديركل دفتر فني استانداري كهگيلويه وبويراحمد گفت: خاك ريزه ها و نخاله هاي حاشيه جاده اصلي نيز موجب بروز مشكلاتي در اين مسير پرتردد شده است.

وي با بيان اينكه اجراي دوربرگردان از ورودي دشت روم در منطقه اولاعلي مومن نيز به هيچ وجه توجيه فني نداشته است ، افزود: اين در حالي است كه پيمانكار هيچ گونه توجهي به اين اشكالات فني و تذكرات نداشته است.

وي اظهار كرد: بر اساس مصوبه امروز شوراي فني استان ناظر، مشاور و پيمانكار اين طرح تا اطلاع ثانوي حق اجراي هيچ پروژه عمراني را در استان ندارند.

كاظمي با بيان اينكه بخش‌هايي از آسفالت انجام شده در منطقه تنگ كناره به دليل رعايت نشدن اصول فني نيز تخريب شده،تصريح كرد: اينگونه كار كردن در نظام مقدس جمهوري اسلامي خدمت نيست بلكه خيانت به مردم و هدرروي بيت المال است و بايد پاسخگوي مردم بود.

معاون اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين نشست گفت: اين طرح با نظارت مستمر كارشناسان فني اين اداره كل اجرا مي شد.

علي پاك نژاديان افزود: تمامي مواردي كه از نظر ناظران و كارشنان فني استانداري نيز مورد تايي واقع نشده نيز بررسي و از پيمانكار و ناظر پروژه خواسته شده تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشكلات موجود اقدام كند.

وي از نشست بررسي اين طرح با حضور استاندار، مدير راه و شهرسازي و پيمانكار و ناظر پروژه در هفته گذشته خبر داد و گفت: مصوبات و دستورات استاندار در آن نشست نيز به پيمانكار طرح ارايه شده است.

پاك نژاديان با بيان اينكه با هر گونه سهل انگاري پيمانكار و مشاور طرح برخورد قاطع و قانوني صورت خواهد گرفت ، افزود: اداره كل راه و شهرسازي نيز بابت اجراي ضعيف از سوي پيمانكار تاكنون مبلغي به وي پرداخت نكرده است.

در نشست امروز شوراي فني استان نيز بيش از 68 پروژه عمراني از 13 دستگاه مختلف اجرايي در شهرستان دنا مورد ارزيابي فني قرار گرفت./ز
برچسب ها: مشخصات ، فنی ، محور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.