سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهو خردمند:

پرورش بازیگر کودک نیازمند تأسیس آموزشگاه است

آهو خردمند معتقد است که پرورش بازیگر کودک برای بازی در سینما نیز نیازمند تأسیس آموزشگاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آهو خردمند بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره ویژگی‌های همبازی شدن با بازیگر کودک و نوجوان  عنوان کرد:  انتخاب بازیگران کودک تابع تعاریف متفاوت و خاصی است.

کودکان بیشتر به دلیل شیرینی خاصی که دارند برای بازیگری انتخاب می‌شوند اما به نظر می‌رسد باید برای پرورش آکادمیک و بابرنامه کودکان بازیگر، اموزشگاه‌هایی تاسیس شود.

این بازیگر با اشاره به سختی و شیرینی‌های کار با بازیگر کودک افزود : کار با بازیگران کودک ویژگی‌های خاصی دارد و به طور مثال در مدت طولانی با کودکان نمی‌توان سرصحنه کار کرد چرا که کودکان زود خسته می‌شوند و باید ساعت‌ها منتظر ماند تا بازیگر کودک بعد از پایان یک صحنه، برای فیلمبرداری صحنه بعدی یک فیلم آماده شود.

بازیگر «پدربزرگ»، «شهر زیبا» و «بچه‌های ابدی» ضمن اشاره به عدم وجود نگاه تخصصی کار با بازیگر کودک تصریح کرد: در این حوزه در سینمای ایران نگاه تخصصی وجود ندارد وباید به سمتی رفت که تخصص‌های مورد نیاز کارکردن با کودک در سینما نهادینه شود. با این شیوه کودکان به صورت آکادمیک و حرفه‌ای وارد فضای حرفه‌ای سینما می‌شوند و می‌توانند خودشان را با شرایط هماهنگ کنند.  

آهو خردمند با تاکید بر تجربیات خوب همکاریش با بازیگران کودکی که سابقه بازیگری داشته‌اند، گفت: این کودکان چون تجربه بازی جلوی دوربین را به دست آورده‌اند، سرصحنه می‌توانند ارتباط درستی با سایر عوامل به وجود بیاورند و بازیگران نقش‌های مقابلشان هم می‌توانند ارتباطی منطقی و حرفه‌ای با آنها برقرار کنند.

بیست‌ و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ی2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.