سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدودیت های پلیس اسرائیل در مسجدالاقصی برای نمازگزاران فلسطینی

گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس گفت امروز فقط به چندصد فلسطینی اجازه داده شد برای برگزاری نماز جمعه وارد مسجدالاقصی شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ الیاس کرام در ارتباط زنده با شبکه الجزیره درباره تدابیر استثنایی نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس گفت: «نظامیان اسرائیلی تدابیر سخت گیرانه ای در شرق شهر قدس اتخاذ و سه حلقه امنیتی در اطراف مسجدالاقصی ایجاد کرده اند. حلقه نخست در ورودی های مسجدالاقصی ایجاد شده است و حلقه دوم در ورودی های منتهی به بخش قدیمی قدس و حلقه سوم در اطراف محله های عرب نشین نزدیک به مسجدالاقصی مستقر شده است. هزاران نیروی امنیتی اسرائیلی از صبح امروز در این سه منطقه مستقر شده اند و شرق قدس را تقریبا به طور کامل به محاصره درآورده اند و پست های بازرسی در اطراف این منطقه ایجاد کردند. آنها به فلسطینی هایی که کمتر از 45 سال سن دارند اجازه ورود به مسجدالاقصی نمی دهند». 

الیاس کرام افزود: «این تدابیر شدید امنیتی موجب شد فقط چندصد نفر از فلسطینی ها بتوانند امروز به منظور شرکت در مراسم نماز جمعه در صحن مسجدالاقصی حضور پیدا کنند. صدها فلسطینی نیز نزدیک پست های بازرسی که اسرائیلی ها ایجاد کرده اند به برپایی نماز جمعه پرداختند. این تدابیر شدید در حالی اتخاذ شد که شخصیت ها و تشکل های متعدد اسلامی در قدس و خارج آن از مسلمانان خواسته اند راهی مسجد الاقصی شوند و از آن در برابر حمله احتمالی گروه های تندرو یهودی محافظت کنند به ویژه که چنین حملاتی به مناسبت روز غفران یهودیان افزایش پیدا کرده است.

محافل فلسطینی همچنین از این مسئله نگران هستند که اشغالگران اسرائیلی عملا اجرای برنامه ای را برای تقسیم زمانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان آغاز کرده اند. روز گذشته به مدت چهار ساعت از ورود مسلمانان به صحن مسجدالاقصی جلوگیری شد ولی به دهها شهرک نشین اجازه داده شد در این ساعات وارد صحن مسجدالاقصی شوند و به اجرای مراسم مذهبی خود بپردازند. درخواست ها برای تقسیم مسجدالاقصی بین فلسطینی ها و یهودیان اکنون با پوشش مقامات رسمی اسرائیلی از جمله وزیران و اعضای کنست مطرح شده است. دو روز پیش وزیر مسکن اسرائیل به مسجدالاقصی رفت تا مراسم مذهبی یهودیان را در این مکان برگزار کند».
برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، نماز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.