سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید روساي جمهور روسيه و ايران بر حق همه‌ کشورها براي استفاده از انرژي هسته‌اي صلح آميز

گزارشگر اعزامی شبکه تلویزیونی الجزیره به بیشکک پایتخت قرقیزستان گفت روسای جمهور روسیه و ایران در این اجلاس درباره بحران سوریه و برنامه هسته ای ایران سخنرانی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رانیا دریدی در ارتباط زنده با الجزیره درباره مهمترین مسائل موجود در دستور کار نشست سران کشورهای عضو سازمان شانگهای در بیشکک و مهمترین دیدارهای دوجانبه که در حاشیه این اجلاس برگزار می شود گفت: «سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای امروز دو نشست برگزار کردند که یک نشست پشت درهای بسته برگزار شد و در نشست دوم که گسترده تر بود کشورهای عضو ناظر این سازمان نیز شرکت کردند. مهمترین اظهارات بیان شده در این اجلاس، اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود که از پیوستن سوریه به پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات شیمیایی استقبال کرد.وی ابراز امیدواری کرد این اقدام سوریه گامی به سوی حل بحران در این کشور باشد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز گفت هرگونه مداخله نظامی در سوریه باید متوقف و محکوم شود. وی افزود تهران با تولید و به کارگیری و ذخیره سازی هرگونه سلاح کشتار جمعی مخالف است. وی از ابتکار روسیه درباره تسلیحات شیمیایی سوریه و همچنین پیوستن سوریه به پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات شیمیایی استقبال کرد. روحانی گفت، این اقدام سوریه ممکن است گامی به سوی پایان دادن به بحران در این کشور باشد.

گزارشگر الجزیره در ادامه افزود: «روسای جمهور روسیه و ایران همچنین به مسئله هسته ای ایران نیز پرداختند. ولادیمیر پوتین گفت ایران حق دارد از انرژی هسته ای استفاده صلح آمیز کند از جمله این که به غنی سازی اورانیوم بپردازد. روحانی نیز بر این مسئله تاکید کرد و گفت همه کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم را دارند».
برچسب ها: هسته ای ، ایران ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.