سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی دفاتر اف بي آي بدلیل مشکلات مالي

اف بی آی به منظور کاهش هزینه ها دفاتر خود را به مدت ده روز تعطیل می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مقامات ارشد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در واشنگتن پس از مشکلات چند ماهه برای کنار آمدن با پیامدهای کاهش هزینه های دولتی به راه حلی در این مورد دست یافتند. آنها تصمیم گرفتند به منظور کاستن از هزینه های این اداره طی سال آینده مقر و دفاتر اف بی آی در سراسر کشور را به مدت تقریبا ده روز کاری تعطیل کنند.

طرح های اف بی آی بدین معنی است که در روزهایی که قرار است فعالیت این اداره متوقف شود، فقط کارکنان اصلی آن در دسترس خواهند بود و این مسئله سوالاتی را درباره نحوه واکنش آن به جرایم مطرح می سازد.

درحالیکه تعطیلی دفاتر اف بی آی تصاویر یک فیلم سینمایی جدید با عنوان «تصفیه» را تداعی می کند که در آن دولت به مردم اجازه می دهد یکبار در سال به مدت بیست و چهارساعت هر جنایتی مانند قتل و تجاوز جنسی مرتکب شوند، مقامات اف بی آی می گویند طرح هایی برای بازگرداندن ماموران به سر کار در صورت وقوع حمله تروریستی یا جناتی مانند آدم ربایی تنظیم خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه،‌ مقامات ارشد اف بی آی در واشنگتن به این نتیجه رسیده اند که تعطیلی آسان ترین راه برای به مرخصی اجباری فرستادن کارکنان است.

انتظار می رود دیگر آژانس های فدرال مجری قانون در آمریکا طرح های مشابهی در مورد مرخصی اجباری کارکنان با هدف کاهش هزینه ها اتخاذ کنند.

اف بی آی همچنین استخدام نیرو را متوقف کرده و برنامه های آموزشی را به طور چشمگیری کاهش داده است و هیچ طرحی برای خرید خودروهای جدید ندارد. به گفته مقامات رسمی،‌ این اداره به علت توقف استخدام نیرو تا پایان این ماه تقریبا دو هزار و دویست سمت خالی خواهد داشت که انتظار می رود در همین موقع در سال آینده به سه هزار و پانصد مورد برسد.

ماموران و کارکنان اف بی آی در شهرهایی مانند نیویورک که هزینه زندگی بالا است، به ویژه درباره تامین نیازهای اساسی شان نگرانند. این نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه مرخصی های اجباری بسیاری ماموران و مدیران اجرایی به دنبال مشاغل پردرآمدتر در بخش خصوصی بروند.

جیمز کومی مدیر جدید اف بی آی از یک هفته قبل که به این سمت منصوب شد،‌ صراحتا درباره تاثیرات طرح کاهش خودکار هزینه های فدرال بر فعالیت های این اداره که مسئول حفاظت از مردم آمریکا است، هشدار داده است.

مقامات عالی رتبه در واشنگتن می گویند، این کاهش ها به جمع آوری اطلاعات داخلی نیز لطمه می زند و مامورانی که بر روی تحقیقات پیچیده مانند کلاهبرداریهای مالی کار می کنند، از کارشان عقب می مانند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.