سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار روساي جمهور مغولستان و جمهوري اسلامي ايران

دکتر روحانی بر تبادل دانشجو و ارتقای سطح مبادلات فرهنگی ایران و مغولستان تاکيد کرد

رييس جمهوري اسلامي ايران در ديدار رييس جمهوري مغولستان با وي ، با بيان اينکه ايران همواره خواهان روابط خوب و پايدار با مغولستان است، گفت: زمينه هاي فراواني براي توسعه همکاري ميان دو کشور بويژه در بخش هاي صنعتي و کشاورزي وجود دارد که مي تواند مبناي همکاري هاي مشترک قرار گيرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در اين ديدار که صبح امروز ( جمعه) در بيشکک پايتخت قرقيزستان برگزار شد، با اشاره به سوابق و تاريخ روابط ايران و مغولستان ، بر تبادل دانشجو و ارتقاء سطح مبادلات فرهنگي ميان دو کشور تاکيد کرد.

رييس جمهوري اسلامي ايران، توسعه صنعت توريسم و رفت و آمد مردم ايران و مغولستان را از ديگر زمينه‌هاي توسعه روابط دو جانبه دانست که منابع اقتصادي فراواني را براي ملت‌هاي دو کشور به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني توسعه راه‌هاي ارتباطي در منطقه و ايجاد خطوط راه آهن ميان کشورهاي منطقه را از جمله مزيت‌هاي آينده براي ارتقاي همکاري هاي اقتصادي و تبادل کالا ميان اين کشورها ارزيابي کرد.

رييس جمهوري اسلامي ايران، فعال‌تر کردن همکاري‌هاي بخش خصوصي دو کشور و حمايت از پيمانکاران ايراني در اجراي طرح‌ها و پروژه هاي زيربنايي و مواد غذايي را از ديگر برنامه‌هاي تهران براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي با مغولستان خواند.

رييس جمهوري مغولستان نيز در اين ديدار با اشاره به سفرخود به ايران براي شرکت در اجلاس سران عدم تعهد، پيشرفت‌هاي اقتصادي ايران را چشمگير ارزيابي و اعلام کرد: مغولستان خواهان ارتقاي سطح همکاري هاي اقتصادي و فرهنگي با ايران است.

تساخياگين البگدورج ، گسترش تماس ها ميان مقامات ايران و مغولستان را براي پشتيباني از تجار و هيأت هاي بخش خصوصي بويژه در زمينه هاي صنعتي و کشاورزي را مهم خواند و گفت: با برگزاري جلسات مشترک با وزراي اختصاصي دولت خود زمينه را براي همکاري با پيمانکاران و بخش خصوصي ايران در مغولستان فراهم مي کنيم.

رييس جمهوري مغولستان از ورزش به عنوان يکي از ظرفيت هاي مهم همکاري ميان دو کشور ياد کرد و افزود : ما مي توانيم در بخش ورزش بويژه کشتي همکاري هاي خوبي را داشته باشيم و قهرمانان کشتي ايران در مغولستان شناخته شده هستند.

روساي جمهوري اسلامي ايران و مغولستان براي شرکت در اجلاس سران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي به قرقيزستان سفر کرده اند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.