سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشورت کردن در حیطه افراد دور اندیش است

انسانهای دوراندیش برای حل مشکلات و راه یابی به نظر های درست با افراد خردمند و دانا مشورت می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : می دانیم که به تبادل نظر دو یا چند نفر با یکدیگر به منظور راه یافتن به راه حال یا تصمیم درباره موضوعی مشورت گفته می شود.
انسانهای دوراندیش برای حل مشکلات و راه یابی به نظرهای درست در حیطه زندگی فردی و اجتماعی همواره با افراد خردمند مشورت می کنند و از نظر و رای آنها برای گشودن گره های کار خود بهره مند می شوند.
دکتر فربد فدایی عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران  و مدیر گروه دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:انسان ها به همه چیز آگاهی ندارند و در ضمن عمر آنان نیز فرصت اینکه بخواهند هر چیزی را به طور فردی تجربه کنند،‌ نمی دهد. همچنین برخی از تجربه ها خطرناک است به عنوان مثال اگر فردی بخواهد پریدن را از روی صخره بلند تجربه کند ممکن است در اثر پرش به زمین جان خود را از دست بدهد.وی متذکر شد:
پس انسانها لازم به مشورت برای دانستن بسیاری از امور هستند که می توانند از کتاب و مجله ها استفاده کرده و به موضوع مورد نظر خود پی ببرند.
امروزه از طریق رایانه و اینترنت هم می تواند آگاهی های زیادی به دست آورد، اما هنوز هم بهترین مشاوران والدین  فرد هستند که باتجارب فراوان خود  و آگاهی لازم که از فرزندشان دارند می توانند مشورت های بهینه ای به وی دهند.
فدایی خاطرنشان کرد:پس از پدران و مادران بزرگترهای خانواده ( به اصطلاح ریش سفیدها  و گیس سفیدها) که دارای عصاره فرزانگی و خرد هستند می توانند مورد مشاوره و مشورت قرار گیرند و دانش آموزان هم لازم است که بدانند آموزگاران و دبیران محترم آنان نه فقط در مورد مسایل درسی بلکه در مورد مسایل زندگی می توانند طرف مشورت قرار بگیرند.
فدایی تصریح کرد:لازم به ذکر است که بسیاری از پرسش های مهم و لازم زندگی را نیز روحانیون پاسخگو خواهند بود و در مورد مسایل دیگر هم متخصصان و کارشناسان مربوطه پاسخ خواهند داد به عنوان نمونه مسایل مربوط به بیماری ها را پزشکان و مسایل حقوقی را هم وکلای دادگستری و کارشناسان مربوطه پاسخ میدهند./

برچسب ها: مشکلات ، مشورت ، انسان های
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایلیا
۲۲:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۳
خیلی خوب بود من واقعا پیشرفت کردم