سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در نشست شوراي هماهنگي تشكل‌هاي فني و حرفه‌اي:

مسكن مهر اعتباري مالي از مجلس ندارد/ موافق صد در صد شهرك‌سازي توسط بخش خصوصي هستم

وزير راه و شهرسازي گفت: من موافق واگذاري صد درصد شهرك‌سازي به بخش خصوصي در صورت تامين مالي آن هستم.

به گزارش خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تمامي فعالان اقتصادي همانند يك شهروند هستند گفت: تمامي اين فعالان اقتصادي حق پرسش‌گري دارند و براساس اجماع ملي تصميم‌گيري مي‌كنند.

وي ادامه داد: در جامعه حرفه‌اي دولت بخشي از جامعه مدني است و انجمن‌هاي مهندسي و حرفه‌اي با يكديگر بايد در اين جامعه همكاري كنند.

وي با اشاره به اينكه اساس توسعه ناشي از سرمايه اجتماعي است گفت: سرمايه اجتماعي در اولويت جامعه قرار دارد و سرمايه‌هاي اقتصادي و فرهنگي بعد از اين سرمايه قرار مي‌گيرد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه يادآور شد بايد ارتباط دولت و بخش خصوصي آنقدر قوي باشد كه بعد از عبور مشكلات با مشاركت يكديگر به توسعه پايدار برسيم.

آخوندي در ادامه افزود: تمامي تلاش‌هاي ما بايد در نهايت به افزايش رفاه شهروندان منجر شود.

وي با بيان اينكه توسعه پايدار يك سيستم اصلي است گفت: در توسعه پايدار بايد رفاه و اهداف شهروندان مشخص باشد و بتواند در يك محيط بين‌المللي حافظ خود باشد.

وي در ادامه به افزايش قدرت رقابت‌پذيري ايران اشاره كرد و گفت: قدرت رقابت‌پذيري يكي از اركان بسيار مهم بشمار مي‌رود كه لازمه آن يك نظام حرفه‌‌اي است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: سند توسعه تركيه همانند سند 1404 ايران است و به گونه‌اي كه تمام استانداردهايي كه ايران بايد در اين سند رعايت كند تركيه دراسنادهاي سال گذشته خود رعايت كرده است.

آخوندي درادامه اظهار داشت: لازمه رسيدن به سند 1404 داشتن نظام يكپارچه مهندسي است كه در حال حاضر ايران به آن مرحله نرسيده است.

آخوندي با اشاره به اينكه در امر مهندسي شاهد گرفتاري‌هاي بسياري هستيم گفت: امر مهندسي در ايران در حال حاضر تبديل به يك امر پرتكنيك و پيچيده‌اي شده است.

وي در ادامه افزود: در حوزه نظام مهندسي ساختمان حق انتخاب شهروندان بسيار ناچيزاست و فرآيندهاي بسيار پيچيده‌اي در حوزه تصميم‌گيري وجود دارد.

وي در ادامه يادآور شد: بحث يكپارچگي در نظام مهندسي در اولويت قرار دارد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه حوزه راه و شهرسازي براي رسيدن به اقتصاد پايدار نيازمند صرف اعتبارات بسياري است گفت: براي بهبود اين حوزه نيازمند 100 ميليارد تومان هستيم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: آزادسازي قيمت‌ها در حوزه حمل و نقل، جاده‌اي و ريلي در حال حاضر بر مبناي مداخلات دولت است كه همين امر ضررهاي بسياري براين حوزه وارد كرده است.

آخوندي با بيان اينكه دولت جز مالك شبكه هيچ سهم ديگري در عمليات عمراني ندارد گفت: بحث مديريت شبكه راه‌ها و آزادسازي قيمت‌ها يكي از بحث‌هاي مهم و تاثيرگذار در حوزه راه‌ها به شمار مي‌رود.

وي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر هيچ پروژه‌اي خارج از رقابت عرضه نمي‌شود.

آخوندي با بيان اينكه بحث شفافيت و ارتقاي فناوري در حوزه راه بسيار مهم است گفت: افزايش رفاه شهروندان و ارتقاي فناوري از مزاياي رقابت‌پذيري به شمار مي‌رود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه حجم سرمايه‌گذاري در حوزه راه بسيار كم است گفت: بايد ميزان بهره‌وري ارزيابي مجدد شود كه همين امر نيازمند مديريت صحيح است.

وي با بيان اينكه در حوزه مسكن بايد به سمت توسعه شهرها و سكونت‌گاه‌ها حركت كنيم گفت: بايد با توسعه پايدار و همكاري بخش خصوصي بتوانيم زمينه را براي كنترل بازار مسكن فراهم نماييم.

وزير راه شهرسازي با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومي گفت: در گذشته متروي تهران و حومه كه در حال حاضر حومه آن برداشته شده و تنها مترو به نقاط داخل اين شهر رفت و آمد مي‌كند.

وي در ادامه اظهار داشت: متروي تهران و حومه يك اقدام توسعه شهري به شمار مي‌رود و باعث كاهش حجم جمعيت و افزايش كيفيت مردم در كلان‌شهرها مي‌شود.

آخوندي با اشاره به اينكه من صد در صد موافق واگذاري شهرك‌سازي و شهرهاي جديد به بخش خصوصي هستم گفت: تنها شرط من براي اين واگذاري سرمايه‌گذاري و تامين مالي از طرف بخش خصوصي باشد.

وي افزود: در صورتي كه من موافق ادامه ساخت مسكن مهر باشم اما مجلس هيچ اعتباري براي ساخت مسكن مهر در اختيار دولت قرار نداده است.

آخوندي در پايان خاطر نشان كرد: بانك مركزي اعتباري براي مسكن مهر قرار نداده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شهروند ، شهرسازی ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.