سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هواداران مرسي در العريش

در حالی که مصر با عواقب حملات تروریستی اخیر دست و پنجه نرم می کند، هواداران محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در شهر العریش در صحرای سینا تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، روز چهارشنبه انفجار بمب در ساختمان سازمان اطلاعات نظامی مصر در شهر رفح در صحرای سینا، این ساختمان دو طبقه را ویران کرد.
روز چهارشنبه در مجموعه حملات انتحاری شبه نظامیان سلفی تکفیری که پاسخی به عملیات نظامی ارتش مصر در صحرای سینا است، نه نظامی کشته شدند و ده سرباز و هفت غیر نظامی مجروح شدند.
ارتش مصر یک هفته پیش در پاسخ به حمله تروریستی نافرجام علیه وزیر کشور که یک گروه شبه نظامی افراط گرا در صحرای سینا آن را برعهده گرفته است، عملیات پاکسازی در سینا را در پیش گرفته است.
در این حال هواداران محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در اعتراض به موج بازداشت های اعضای اخوان المسلمین پس از سقوط مرسی از قدرت در شهر العریش تظاهرات کردند.
پس از حمله ارتش مصر به محل تحصن هواداران اخوان المسلین و رویدادهای پس از آن که نزدیک به هزار کشته بر جای گذاشته است، معمولا هر روزه تظاهرات پراکنده ای از هواداران مرسی برگزار می شود.
منابع امنیتی می گویند در ماه گذشته نزدیک به دو هزار تن از اعضای اخوان المسلمین و دیگر گروه های اسلامگرا در مصر به اتهام تحریک به خشونت بازداشت شده اند.
برچسب ها: بین الملل ، العریش ، مرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.