سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"اوباما"خواستار استقرار نيروهاي نظامي آمريکا در خاک استراليا شد

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا پیروزی تونی ابوت نخست وزیر جدید استرالیا را در انتخابات اخیر به وی تبریک گفت و اجرای کامل طرح استقرار نیروهای نظامی آمریکا را در خاک این کشور خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کاخ سفید اعلام کرد اوباما اواخر وقت چهارشنبه با ابوت و نیز کوین راد نخست وزیر فعلی که از هم پیمانان آمریکا به شمار می رود تلفنی صحبت کرد.

حزب محافظه کار ابوت توانست در انتخابات پارلمانی روز شنبه پیروز شود و به این ترتیب بعد از شش سال بار دیگر قدرت را در این کشور به دست بگیرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است اوباما و ابوت درباره راه های تقویت روابط و نیز اجرای کامل طرح استقرار نیروهای نظامی آمریکا در خاک استرالیا که در نوامبر سال 2011 اعلام شد تبادل نظر کردند.

اوباما در آن زمان در سفر به استرالیا گفت بیش از 2500 نظامی نیروی دریایی آمریکا تا سال 2016-2017 به شهر شمالی داروین منتقل خواهند شد. این طرح در راستای طرح اوباما برای تمرکز سیاست خارجی آمریکا به سمت کشورهای آسیایی به شمار می رود.

کاخ سفید اعلام کرد اوباما و ابوت درباره طرح موسوم به «مشارکت دو سوی اقیانوس اطلس» نیز تبادل نظر کردند. هدف از این طرح اجرای قرارداد تجارت آزاد با مشارکت بیشتر کشورهای آسیایی تا پایان امسال است.

 اوباما در تماس تلفنی با کوین راد نخست وزیر کنونی و رهبر حزب کارگر استرالیا از «دوستی، رهبری و حمایت بی شائبه وی از روابط دوجانبه» قدردانی کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.