سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار صندوق بين المللي پول به تشکيلات خودگردان

صندوق بين المللي پول بهبود چشم اندازهاي اقتصاد فلسطين را پيش بيني کرد اما هشدار داد منابع مالي تشکيلات خودگردان فلسطيني پايدار نيست و از اسرائيل ، کشورهاي تامين کننده کمک و تشکيلات خودگردان فلسطيني خواست اين وضع را اصلاح کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ صندوق بين المللي پول پنجشنبه  در گزارشي که قرار است به نشست کشورهاي اعطا کننده کمک در 23 سپتامبر در نيويورک  ارائه شود کسري قابل پيش بيني بودجه تشکيلات خودگردان فلسطيني را تا پايان سال ، 300 ميليون دلار ( 225 ميليون يورو) برآورد کرد. 

اين نهاد مالي بين المللي پيش بيني مي کند با وجود نشانه هاي مثبت به سبب ازسرگيري گفتگوهاي صلح با اسرائيل و طرح اقتصادي که بخش هاي وابسته به توني بلر فرستاده چهارجانبه در امور خاورميانه ( آمريکا ، روسيه ،‌اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد)، ارائه کرده است رشد اقتصادي فلسطينيان درحال کاهش است و از 11 درصد در سال 2011 به پنج و نه دهم درصد در سال 2012 و چهار ونيم درصد در سال 2013 رسيده است.

صندوق بين المللي پول هشدار داد : در صورتي که الگوي کنوني مالي کسري هاي گسترده به سبب غيرقابل پيش بيني بودن کمک ها ادامه يابد ، منابع مالي تشکيلات خودگردان فلسطيني در بلند مدت پايدار نيست.در نتيجه ، صندوق بين المللي پول به اسرائيل توصيه کرد حقوق گمرکاتي را که اسرائيل براي فلسطينيان دريافت مي کند به طور خودکار به تشکيلات خودگردان فلسطيني واريز کند.

اين سازمان همچنين به تشکيلات خودگردان فلسطيني نيز توصيه کرد که به اصلاحات بودجه اي ادامه دهد و از کشورهاي اعطا کننده کمک نيز خواست تا تعهدات مالي چند ساله برعهده گيرند. صندوق بين المللي پول همچنين براي تحرک بخشيدن به رشد اقتصاد فلسطين از اسرائيل خواست تا محدوديت هاي خود را در قبال فلسطينيان کاهش دهد.
برچسب ها: صندوق ، هشدار ، تشکیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.