سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربيت غلط فرزندان جوان مرگي به دنبال دارد

جوان مرگي در همه جوامع و اديان به عنوان غمناك ترين وقايع بشري محسوب مي شود كه براي كاهش اين وقايع اسفبار بايد كاري كرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، آيا تا به حال شده از خيابان يا كوچه اي گذشته باشيد و ناگهان با مشاهده اعلاميه فوت كه چهره جوان خندان را در خود جاي داده است ميخكوب شويد.
از خود اين سوال را پرسيده باشيد چرا اين جوان رعنا كه قرار بود روز و روزگاري را گذرانده و قول قديمي ها پير شود و خيري از زندگي ببيند حال چرا در گوري از بهشت زهرا آرميده است و انگار هيچ وقت روزگار چنين موجودي را نيافريده است.
با بيان اين جملات به ياد مجله اي از كتابي افتادم كه نوشته باشد هيچ پدر و مادري فرزندش را براي 20 سال زندگي به دنيا نمي آورد.
مجيد ابهري جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران درباره مرگ جوانان گفت: مرگ جوان به دليل وجود هوش هيجاني و خطر پذيري در ميان جوانان زير 20 سال است.
به گفته وي جوان مرگي به علل گوناگوني از جمله تصادفات، بيماري و ... اتفاق مي افتد كه شامل مرگ هاي طبيعي مي شود اما حدود 90 درصد مرگ جوانان به دليل خود كشي ها و عوامل غير طبيعي است.
ابهري افزود: افزايش مرگ جوان نشان از ضعف ايمان و فاصله باورهاي ديني دارد و افراد با اقدام به خود كشي تصميم به پايان اختياري زندگي خود مي گيرند در اصل وقتي انسان به علت ضعف توكل كم رنگ بودن باورهاي ديني احساس مي كنند به پايان راه رسيده و چاره اي جز خودكشي برايش باقي نمانده است.
به گفته اين رفتار شناس نحوه خود كشي فرد بيانگر حالت روحي فرد دارد براي مثال جواني كه بر اثر افزايش مصرف مواد مخدر فوت مي كند اين واقعه نشان از عدم موفقيت جامعه در تربيت فرزندان دارند.
به گفته وي ما در جامعه اي زندگي مي كنيم كه از زمان كودكي به نيازهاي افراد پاسخ مي دهند و همين فرد در  جواني طاقت نه شنيدن را ندارد و به موجودات كم تحمل تبديل مي شوند.
ابهري افزود: بايد توجه داشت كه شكست عشقي عدم تحقق و عده و عيدها از جمله دلايل شايع در دختران محسوب مي شود كه اكثر مواقع هم براي جلب توجه سايرين است.
به گفته اين رفتار شناس بايد رسانه ها و نهاد آموزش و پرورش اقدامات لازم براي تربيت بهينه كودكان و نوجوانان لحاظ كنند./ف
برچسب ها: تربیت ، فرزند ، جوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.