سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

برگزاری کارگاه آموزشی فرآوری زیتون در پارک علم و فناوری کرمانشاه

کارگاه آموزشی سه روزه فرآوری زیتون با حضور واحدهای فناور بخش صنایع تبدیلی مرکز رشد کشاورزی به همراه جمعی دیگر از کارشناسان علاقمند به فرآوری زیتون با مبانی نظری و عملی فرآوری این محصول غذایی با ارزش آشنا شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیر هماهنگی مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت : در این کارگاه ابتدا شرکت کنندگان با مبانی ارزش غذایی زیتون و ارقام این گیاه آشنا شدند و سپس با جزئیات فنی شیرین سازی و تلخی گیری زیتون، نحوه آماده سازی فرآوری زیتون شور و پرورده و نیز تهیه انواع ترشیجات با استفاده از این محصول غذایی و همچنین مبانی نظری و عملی روغن گیری زیتون آشنا شدند.

خوش خوی افزود: این افراد با گذراندن این دوره کاملا" عملی، توانایی تولید محصولات غذایی متنوع از این گیاه با ارزش بومی منطقه زاگرس را به دست آوردند و در سال پیش رو با توجه به برداشت زیتون از باغات استان، این واحدهای فناور در جهت فعال سازی کارگاه های صنایع تبدیلی توانایی تولید و فرآوری محصولات غذایی متنوع را از این گیاه خواهند داشت.

وی عنوان کرد : امید است با توجه به سطح زیر کشت زیتون در استان، سود اقتصادی مناسبی از این صنایع به فعالان این بخش برسد و با حمایت و تشویق سازمان های مرتبط با این بخش این صنعت در استان رونق پیدا کند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، کارگاه ، پارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.