سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی در فنجان قهوه ای نمی گنجد، مطمئن باش

فال و فالگیری، جن گیری و بخت گشایی نه تنها نقل محافل مادربزرگ ها نیست، بلکه به افراد ظاهرا تحصیل کرده هم مشتری این حرف و سخن ها هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، هنوز هم که هنوزه با پیشرفت علم، اطلاعات و دستیابی همگان به اطلاعات روز انگار بازهم بعضی از افراد همان تفکرات گذشته و سنتی را یدک می کشند.
با تمام پیشرفت های موجود در علم و اطلاعات بعضی افراد سوادشان نم کشیده است، آن هم به این دلیل که بعضی از افراد به ظاهر متمدن برای کاهش گرفتاری های موجود نه تنها با راه و رسم اصولی وارد عمل نمی شوند، بلکه از راه به ظاهر میانبر اما بی راهه وارد عمل می شوند، غافل از اینکه کلید حل مشکلات نه در یک فنجان قهوه، نه با مشاهده نقش و نگار چند کارت و نه با تهیه مهره مار حل و فصل می شود.
فعالیت های زیرپوستی بعضی از سودجویان مبنی بر اتفاق های ناشی از حضور سودجویان در کنار پیاده رو مبنی بر فروش وسایلی همچون مهره مار برای افزایش مهر و محبت در میان زوجین، جن گیری و دیگر حرف و سخن هایی که نشان از بینش سطحی دارد.
لیلا رمضانیان آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: توجه به خرافات و مسائل ماورایی از گذشته در تمام جوامع شایع بوده و افراد به دلیل بی سوادی به مسائل گوناگون از جمله سحر و جادو رو می آورند.
وی افزود: اما امروزه به دلیل پیشرفت علم بعضی از افراد به ظاهر تحصیلکرده تفکرات سنتی خود را حفظ کرده و برای حل مشکلات خود از راه های غیر معقول استفاده می کنند که همین امر برای افراد می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات باشد.
به گفته رمضانیان، بنابر بررسی جرائم در نیروی انتظامی و دادگاه ها کم نیستند افرادی که از این طریق و با کسب اطلاعات از زندگی شخصی دیگران وارد حریم زندگی آنها شده و یا باعث بروز مشکلات عدیده برای آنها شده است.
وی با بیان اینکه افرادی که مبادرت به فال و فالگیری و اعمالی از این قسم می کنند، اغلب افراد مشکل داری هستند، گفت: با بررسی زندگی فالگیرها به راحتی می توان فهمید که اغلب این افراد افسرده، تنها و شکست خورده ای هستند که از این طریق کمبودهای روانی خود را برطرف می کنند.
برچسب ها: فال ، فنجان ، قهوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.