سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/يك كارشناس تربيتي:

زيارت صحيح، بايد فرهنگ‌سازي شود

يك كارشناس تربيتي گفت: آداب صحيح زيارت، با توجه به پيشرفت‌هاي كنوني به خوبي در ميان مردم فرهنگ‌سازي نشده است.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمين سيد مهدي واعظ موسوي در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،گفت: با وجود اين‌كه برنامه‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي، روز به روز علمي‌تر و متنوع‌تر شده است، در مباحث فرهنگ زيارت، بايد كار بيش‌تري انجام شود و هنوز آداب صحيح زيارت به خوبي در ميان مردم فرهنگ سازي نشده است.

واعظ موسوي يكي از فوايد زيارت را پيوند ميان امام و ماموم بر شمرد و اظهار کرد: منظور از پيوند اين است كه امام(ع) به عنوان شاخص، هميشه كانون توجه افراد باشد.

وي ادامه داد: در پرتو زيارت، تجديد پيمان و عهدي با امام خود داريم. در فرهنگ زيارت ارتباط بين زائران صورت مي‌گيرد كه خود موجب وحدت ميان مسلمين مي‌شود. به عبارت ديگر، ثمراتي را كه در مسجد مي‌بينيم، در زيارت نيز قابل مشاهده است.

واعظ موسوي در ادامه به جايگاه زيارت پرداخت و بيان كرد: زيارت يك فعاليت نمادين مثل حج است كه به نقل قرآن كريم جزء شعائر محسوب مي‌شود و بزرگداشت شعائر در قرآن نيز از نشانه‌هاي تقواي دل مطرح شده است.

اين كارشناس تربيتي اضافه كرد: به عقيده من معرفت و پيوند با امام رضا(ع) و كسب اراده‌اي كه افراد پس از زيارت ديگر بازيچه شيطان نشوند، بزرگ‌ترين ره‌توشه‌اي است كه زائر مي‌تواند از حرم با خود ببرد./س

برچسب ها: آداب ، زیارت ، صحیح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.