سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید 31 هزار تن سبزی برگی درآذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولیدکنندگان سبزی این استان، با تولید 31 هزارتن سبزی برگی درسطح بیش از یک هزار وششصد هکتار از اراضی زیرکشت، درمقایسه با سال گذشته به افزایش 10 درصدی این محصولات از نظر کمی دست یافته اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ایرانی فام در جلسه شورای هماهنگی سازمان، با اشاره به عملکرد 19/3 تن در هر هکتار برای سبزی برگی در آذربایجان شرقی گفت: شهرستان های تبریز و مراغه تولید کننده بیش از 60 درصد از سبزیجات برگی استان، پیشرو در تولید این محصولات بشمار می آیند.

وی در ادامه افزود: ریحان، شاهی، تره، ترخون، جعفری، گشنیز، نعناع و اسفناج ازجمله محصولات سبزی برگی تولید شده در سطح این استان می باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به اهمیت الگوی کشت در تاثیر مطلوب استفاده از منابع تولید در بخش کشاورزی گفت: این معاونت نهادینه سازی استفاده بهینه از منابع تولید و الگوی کشت را در بخش تولید سبزی و صیفی به جهت دستیابی به تولید کیفی وکمی با حداقل منابع مصرفی بخصوص آب مد نظر داشته و با استفاده از امکانات موردنیاز، درصدد تحقق آن است.  /س

برچسب ها: تولید ، سبزی ، برگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.