سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نقش خدام رضوی درتبیین ولایت‌مداری

امام جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت حضور خدام رضوی در سراسر کشور و نیز برخی کشورهای جهان در قالب جشن‌های زیرسایه خورشید ویژه ایام دهه کرامت، گفت: این حرکت زمینه تبيين موضوع ولایت‌مداری را براي همه مردم فراهم مي‌كند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی حضور خدام رضوی در خراسان شمالی را گامي در جهت تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های اخلاقی فرهنگ رضوی عنوان كرد.

وی گفت: یکی از وظایفی که ما شیعیان به آن باور داريم و از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، صدور ارزش‌های انسان ساز و معرفت دینی اسلامی به سراسر جهان است.

حجت الاسلام یعقوبی با بيان اين‌كه امام رضا(ع) مظهر رأفت و رحمت است، اضافه كرد: امروز با توجه به تلاش سلطه گران و اسلام ستيزان در راستاي خدشه دار کردن چهره اسلام و مسلمین تبيين رأفت، محبت، ایثارگری و از جان گذشتگی به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه دینی ضرورت دارد.

وی طرح کامل موضوع «ولایت و امامت از سوی امام رضا (ع) و تبیین آن به عنوان تکمیل‌کننده توحید و دین مبین اسلام» را دیگر موضوع اساسی مورد توجه عنوان کرد و افزود: خادمان بارگاه منور رضوی می‌توانند زمینه صدور پیام ولایت‌مداری و ارزشمندی امامت را در عرصه جهانی فراهم کنند.

وي اضافه کرد: امروز بسياري از مردم جهان به شناخت بزرگان دین مبین اسلام علاقه‌مند هستند. بنابراين برگزاری جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید فرصت انتقال ارزش‌ها و پیام‌های سیره ائمه(ع) را به صورت ملی و فرا ملی فراهم می‌آورد.

شایان ذکر است که ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی زیر سایه خورشید در سال جاری همزمان با ایام سالروز ولادت امام رضا(ع( و دهه کرامت در120شهر از 22 استان کشور و هم‌چنین در17 شهر از 6 کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات برگزار می‌شود./س

برچسب ها: نقش ، خدام ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.