سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 درصد اورژانس‌ بیمارستان‌های کشور متخصص طب اورژانس دارند

رئیس اورژانس کشوربا بیان اینکه در تهران 90 درصد متخصصان در اورژانس‌ها مستقر شده‌اند گفت:در کل کشور 60 درصد بیمارستانها حداقل یک پزشک مقیم اروژانس دارند.

دکتر محمد طالبیان، درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان رضایتمندی مردم از اورژانس گفت: در تهران و در بیشتر بیمارستان‌های با ورودی بالای 30 هزار مراجعه کننده در سال، متخصص طب اورژانس وجود دارد.

 وی افزود:تجهیزات اورژانس ها بروز شده و خدمات 24 ساعته به مردم ارائه میشود اما هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.

 وی میزان رضایتمندی افراد از اورژانس را 70 درصدعنوان کرد و بیان داشت:اورژانس های کل کشور به لحاظ فضای فیزیکی ،پرسنل و نیروی انسانی متخصص ،تجهیزات و حضور 24 ساعته پزشک دراورژانس و سایر موارد با هم توسعه پیدا نکرده و پابه پای هم پیش نرفتند لذا ازبرنامه عقب هستیم.

 
وی همچنین به تعیین تکلیف وضعیت بیمار ظرف مدت 6 ساعت در اورژانس اشاره کرد و گفت:طبق استانداردها باید تمام کارهای تشخیصی و درمانی بیمار طی شش ساعت اول انجام شود و ظرف مدت 12 ساعت به بخش مربوطه انتقال پیدا کند.

 دکتر طالبیان به بخشنامه های وزارتی که به کل دانشگاهها صادر شده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:هر بیمارستان باید یک مدیر تخت داشته باشد تا بیماری که خدمات فوریتی میخواهد زودتر بستری و تحت مراقبت قرار گیرد ./ح
برچسب ها: اورژانس ، طب ، پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.