سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ هشدارهايي بالاتر از فركانس شنوايي مسوولان فدراسيون فوتبال

سال منتهي به جام‌جهاني همان‌طور كه از نامش پيداست از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است اما گويا هنوز حساسيت اين روزها توسط مسوولان درك نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تيم ملي فوتبال كشورمان با صعود به رقابت‌هاي جام جهاني در شرايط حساسي قرار گرفت.
حالا همه از مسوولان فدراسيون فوتبال انتظار دارند تا بهترين امكانات و برنامه‌ريزي‌ها را در اختيار تيم بگذارند. در روزهايي كه اميد مي‌رفت برنامه‌هاي زمان‌بندي شده و منظم كي روش عملي شود به علت مشكلات مالي بازار لغو اردوها داغ شد.

فدراسيون جيب‌هاي خالي‌اش را نشان مي‌داد و سرمربي تيم ملي برخلاف گفته‌هاي مسوولان عصبي بود. عصبي و ناراحت از شرايط تيمي كه نمي‌خواهد زنگ تفريح رقابت‌هاي جام‌جهاني شود.

تيم ملي فوتبال كشورمان عليرغم 3 دوره حضور در جام‌جهاني هيچ وقت نتوانست يكي از مدعيان آسيايي اين رقابت‌ها باشد هر چند در دوراني پرقدرت ظاهر شديم اما هنوز با شرايط آرماني فاصله زيادي داريم.

حالا هم تيم ما اگر چه به اين رقابت‌ها راه پيدا كرد اما تنها راه‌يابي به جام‌جهاني كافي نيست. در روزهاي طلايي پيش از شروع اين مسابقات، ما به بازي‌هاي تداركاتي آن هم با تيم‌هاي قوي نياز داريم.
بدون شك همه تيم ها خود را براي حضوري هر چند قدرتمند در جام‌جهاني آماده كرده‌اند و ما هم بايد به تناسب رشد همه تيم‌ها فعاليت كنيم.

* مروري بر جام جهاني 1978


در رقابت‌هاي جام جهاني 1978 اين حشمت مهاجراني بود كه هدايت تيم ملي را بر عهده داشت. هدايت تيمي كه بازيكناني همچون ناصر حجازي، علي پروين، ايرج دانايي‌فرد و .... حضور داشتند.

تيم ملي در اين دوره از مسابقات با تيم‌ها پرو، هلند و اسكاتلند در گروه D بازي‌ها قرار گرفت.

ايران هيچ بردي در اين مرحله نداشت تا در رده پاياني جدول جاي گيرد. ملي‌پوشان كشورمان مقابل هلند با 3 گل باختند. در مصاف با اسكاتلند مساوي كردند و با نتيجه 4 بر يك نيز در برابر پرو شكست خوردند.

* مروري بر جام جهاني 1998

در جام‌جهاني 1998 كشورمان عملكرد نسبتا خوبي داشت. در آن روزها جلال طالبي سرمربي تيم بود و مهره‌هايي مثل احمدرضا عابدزاده، مهدي مهدوي‌كيا، كريم باقري، مهدي خاكپور، افشين پيرواني، علي دايي، خداداد عزيزي و... در تيم ملي حضور داشتند.

در اين رقابت‌ها تيم ملي كشورمان در گروه F رقابت‌ها به همراه تيم‌هاي آلمان، يوگسلاوي و آمريكا هم‌گروه بود كه در نهايت ملي‌پوشان كشورمان در اولين مرحله در جدول خود سوم شدند.

برد شيرين دو بر يك در اين رقابت‌ها مقابل امريكا يكي از نتايج خاطره‌انگيز تيم ملي كشورمان بود.

* جام جهاني 2006


در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 ملي‌پوشان كشورمان با سرمربي‌گري برانكو ايوانكوويچ در مسابقات حضور پيدا كردند.

در آن روزها مهره‌هاي جديدتري مثل رهان رضايي، فريدون زندي، آرش برهاني، اميرحسين صادقي، مسعود نجار، جواد نكونام و... در تيم ملي بازي مي‌كردند.

تيم ملي در اين دوره به همراه پرتغال، آنگولا و مكزيك در گروه D قرار داشت كه با 2باخت و يك تساوي در جدول اين مرحله آخر شد.

**خط فاصله‌هاي حضور كي‌روش

تيم ملي فوتبال كشورمان همچنان با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي‌كند. كي‌روش در تيم ملي نيست.
شايعه‌ها مي‌گويند او قهر كرده است و مسوولان مدام انكار مي‌كنند.

باشگاه‌ها مهره‌‌هايشان را براي خودشان مي‌خواهند.
شعار اردوهاي لغو شده بيشتر و بيشتر مي‌شود.

زنگ هشدارها خيلي بلند است.
شايد بلندتر و بالاتر از فركانس شنوايي مسوولان اين، زمان است كه براي تيم ملي از دست مي‌رود و اين مردمي هستند كه از صعود تيم ملي‌شان به جام‌جهاني جشن شادي گرفتند و حالا نگران تيم خودشان هستند. نگراني تيمي كه حالش خيلي خوب نيست!

برچسب ها: هشدار ، فرکانس ، شنوایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.