سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

کرمانشاه توان تولید بیش از 10 درصد نیاز غذایی کشور را دارد

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه توان تولید بیش از 10 درصد نیاز غذایی کشور را دارد، گفت: برخی از کارشناسان حتی این رقم را15 درصد می دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
بابک دلفانی  گفت: اصلی ترین مشکل کشاورزی در کشور ما این است که متاسفانه پتانسیل ها و ظرفیت های هر منطقه را شناسایی نکرده ایم .

دلفانی عنوان کرد : مهمترین و اولین چیزی که بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که با توجه به مزیت های هر منطقه برنامه ریزی کنیم و اگر استانی مثل کرمانشاه آب زیادی در اختیار ندارد، کشت برنج را در آن انجام ندهیم.

وی تعیین الگوی کشت را برای مناطق مهم دانست و گفت: زمانی می توانیم در کشاورزی موفق باشیم که تولید رقابتی را در دستور کار داشته باشیم.

وی عنوان کرد : کرمانشاه توان تولید بیش از 10 درصد نیاز غذایی کشور را دارد و این ادعا نیست و برخی از کارشناسان و صاحبنظران این رقم را تا 15 درصد هم امکان پذیر می دانند و این مهم تنها در صورت یک برنامه ریزی درست عملیاتی خواهد شد.

در ادامه این نشست که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، مسئولین، کارشناسان و صاحبنظران عرصه کشاورزی به بیان نقطه نظرات خود در زمینه کشاورزی پرداختند./س



برچسب ها: کرمانشاه ، توان ، درصد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.