سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور مجلس شورای عالی استان ها:

شورای عالی استان ها در انتظار تامین بودجه/کمبود بودجه کی حل می شود؟

معاون امور مجلس شورای عالی استان ها گفت: شوراهای فرادست علی رغم کمبود شدید بودجه با روحیه ایثارگرانه و با مشکلات شدید مالی به وظایف خویش ادامه می دادند.

الله راشدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مطابق داده 22 قانون شوراها مصوب 1361 بودجه شوراهای فرادست از قبیل شوراهای بخش شهرستان ها، استان ها و عالی استان ها از 4 منبع می بایست تامین شود.

وی با اشاره به بودجه افزود: 1- از طریق زکات 2- کمک اشخاص حقوقی و حقیقی 3- کمک دولت ها 4- از طریق عوارض خارج از محدوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای عالی استان ها رقمی بالغ بر یکصد میلیارد تومان بودجه عملیاتی برای شوراهای فرادست در طول یک سال پیش بینی نمود ولی متاسفانه از منابع 4 گانه فوق فقط دولت رقمی معادل 7 میلیارد تومان به عنوان کمک بودجه ستوانی پیش بینی و از این بین مبلغ 60 درصد آن معمولا تخصیص می گردید.

وی ادامه داد: لذا شوراها فرادست علی رغم کمبود شدید بودجه و با روحیه ایثارگرانه و با مشکلات شدید مالی به وظایف خطیبه خویش ادامه می دادند.

راشدی با اشاره به اینکه شورای عالی استان ها برای رفع این مشکلات مالی طرح هایی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده بودند گفت: متاسفانه طرح هایی که به مجلس ارسال شده به نتیجه مثبتی تاکنون نرسیده است و به عنوان مثال با توجه به موارد مطروحه شورای عالی استان ها برای رفع مشکلات بودجه خود طرحی را تنظیم و خواستار اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزود گردید که بر اساس آن 2 در درصد از عوارض خارج از محدوده در اختیار شورای های فرادست قرار گیرد که در قانون نیز پیش بینی شده بود اما متاسفانه نمایندگان مجلس به این طرح رای منفی داده اند.

معاون امور مجلس شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: اخیرا رایزنی که با فراکسیون شوراها و مدیریت شهری که انجام داده ایم بنا داریم مجددا طرح مذکور به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماییم./ل
برچسب ها: استان ، شورا ، عالی ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.