سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ استاد بیوفیزیک و بیوشیمی دانشگاه تهران:

علم و حکمت زیربنایی برتر برای نظام ملی نوآوری ایران و جهان است

استاددانشگاه تهران گفت: فن آوری های پیشرفته ی یک کشور نظام نوآوری آن کشور است و همه باید نظام ملی نوآوری خود را بر مبنای علم و حکمت بنا کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،علی اکبر موسوی موحدی در اولین روز از اولین کنگره ی بین المللی فرآورده های طبیعی ایران که در هتل میثاق مشهد برگزار شد گفت: حکمت بحث باورها و الهام و هم چنین بحث پاکی های وجود را به علم اضافه می کند و استرالیا اولین کشوری است که سعی بر ایجاد نظام نوآوری علم و حکمت کرد.

وی افزود: موضوع تولید طبیعی موضوع مهمی است. پس مهم ترین جایگاه تحقیق و پژوهش در این زمینه، پژوهش منطقی است.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: خدا پدیده های طبیعی را نه فقط بر محور ماده بلکه به صورت ترکیبی از ماده و معنا ساخته است، پس اگر بخواهیم خوب زندگی کنیم به فن آوری های خوب نیز نیاز داریم. چرا که بسیاری از مصیبت های وارده بر انسان و طبیعت ناشی از ساخته های بشر و فن آوری های بد است.

وی گفت: مسایل اصلی بیماری زمین مانند بحث تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی که همه از دست ساخته های بشر است، مهم ترین مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یک ملت است و لذا رویکرد دانشمندان و پژوهشگران جهانی در 20 سال اخیر به سمت طبیعت و بازسازی زندگی تغییر کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: فرآورده های طبیعی فقط محدود به فراورده های میکروارگانیزم ها، گیاهان و حیوانات نمی شود بلکه انسان نیز توان تولید فرآورده ی طبیعی را دارد.

باورها و اعتقادات مذهبی منبعی برای تولید فراورده های طبیعی

علی اکبر موسوی موحدی گفت: بر اساس ارایه ی تحقیقات در کنفرانس 1990، همه چیز بر محور علم به وجود نمی آید. بلکه می توانیم بر مبنای یک باور زندگی جدیدی داشته باشیم.

وی با تأکید بر دعا به عنوان یکی از بزرگترین منابع تولید تکنولوژی ها و فرآوری ها ادامه داد: انسان با استفاده از عقل خدایی فرآورده های طبیعی ایجاد می کند و دعا یکی از فرآورده های طبیعی انسان است.

موسوی موحدی گفت: امروز در مراکز بزرگ پژوهشی و تحقیقاتی دنیا از دعا و هم چنین اعمال خوب انسان فرآوری جدیدی مانند پروتئین ها، متابولیت های جدید و ... تولید می شود و روزداری نیز یک منبع فرآروی است که با افزایش متابولیت های بدن جلوی بسیاری از امراض را می گیرد./س

برچسب ها: علم ، حکمت ، نظام ، نوآوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.