سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مرحله دوم مرمت پل تاریخی شهرستان اصفهان آغاز شد

سرپرست مرمت طرح پل تاریخی شهرستان اصفهان گفت: مرحله دوم مرمت "پل تاریخی شهرستان" آغاز گردید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، منصور زیرک افزود:مرمت مرحله دوم پل تاریخی شهرستان با فرو کش کردن آب رودخانه زاینده رود آغاز شد.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم مرمت پل شهرستان شامل استحکام بخشی دیواره های آجر و مصالح فرسوده شده در جبهه غربی پل می باشد .

سرپرست مرمت طرح پل تاریخی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات مرمتی پل شهرستان به دلیل باز شدن آب رودخانه زاینده رود مرمت پل شهرستان ناتمام مانده بود افزود :پیش از این مرمت و استحکام بخشی جبهه شمالی پل صورت گرفته بود که در حال حاضر کار مرمت و استحکام بخشی دیواره های آجری و مصالح فرسوده پل در جبهه غربی در دست اجرا می باشد.

به گفته وی ، انتظار می رود کار مرمت پل شهرستان تا قبل از فصل سرما به اتمام برسد.

پل شهرستان یا پل جی قدیمی‌ترین پل اصفهان روی رودخانهٔ زاینده رود است. این پل در زمان ساسانیان ایجاد گردید و در زمان دیلمیان و سلجوقیان تعمیر و مرمت شده‌است. پل شهرستان در جی قدیم در شرق اصفهان واقع شده‌است. پایه ‏های آن بر روی سنگهای طبیعی کف رودخانه استوار گردیده‌است. طول پل از ستون مدور آجری تا انتهای سنگفرش قدیمی، در حدود ۱۰۵ متر و عرض آن از ۴/۲۵ تا ۵ متر متغیر است.

جهت پل، شمالی - جنوبی با کمی انحراف است. پل شهرستان دارای یازده چشمه و دوازده پایه سنگی بزرگ است. اما قسمت فوقانی پل که جهت عبور و مرور بوده خراب شده‌است و فقط پیاده می‌توان از روی آن عبور کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، مرمت ، پل ، تاریخی ، شهرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.