سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

" گارت پورتر":مدارک ادعايي آمريکا درباره سوريه ناقص است

روزنامه نگار آمریکایی تاکید کرد اسناد و مدارکی ادعایی دولت آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه ناقص ، غیر قابل قبول و دستچین شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازتلویزیون ریل نیوز؛ " گارت پورتر" درباره حمله به سوریه گفت: اسناد و مدارکی که دولت آمریکا برای اثبات ادعای خود درباره استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی ارائه کرده است، ناقص و غیرقابل قبول است. در واقع خود آمریکا نیز اطلاعات دقیق و درستی در اختیار ندارد به همین علت در گزارشهای خود از عبارت ارزیابی استفاده می کند یعنی ارزیابی و برداشت دولت آمریکا اینطور است و اسناد و مدارک به روشنی این ادعا را ثابت نمی کند. به نظر می رسد مدارک و اسنادی که دستگاههای اطلاعاتی در اختیار دولت آمریکا گذاشته اند ، با آنچه دولت اوباما ارائه کرده متفاوت باشد و دولت ارزیابی خود را به عنوان مدرک ارائه کرده است.

شواهد نشان می دهد قرار بود "جیمز کلاپر" رئیس اطلاعات ملی آمریکا سند منتشر شده را امضا کند تا نشان دهد آنچه منتشر شده همان چیزی است که دستگاههای اطلاعاتی ارائه کرده اند اما نام او پای این سند نبود یعنی اینکه او این اسناد را تایید نمی کند. بررسی های من و گفتگو با برخی از کارشناسان اطلاعاتی نشان می دهد در واقع دولت اوباما اطلاعات و مدارک و اسناد گردآوری شده را طوری دستچین کرده است که بتواند از ادعای خود دفاع کند یعنی مدارک و اسناد اصلی متفاوت با آن چیزی است که ارائه شده است. در واقع این همان کاری بود که دولت بوش برای حمله به عراق انجام داده بود و در نهایت هم معلوم شد بحث تسلیحات کشتار جمعی عراق دروغ بوده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.