سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ائمه جمعه سراسر کشور در بیانیه پایانى همایش سراسرى:

توجه به وحدت کلمه حول محور رهبرى ضامن عزت و اقتدار ملت ایران است

ائمه جمعه سراسر کشور، جاودانگى، عزت و اقتدار و سربلندى ملت بزرگ ایران را همواره در گرو وحدت کلمه و همبستگى دینى و حول محور ولایت و رهبرى حضرت آیت‌الله العظمى امام خامنه‏‌اى(مد ظله العالى) دانستند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ائمه جمعه سراسر کشور، جاودانگى، عزت و اقتدار و سربلندى ملت بزرگ ایران را همواره در گرو وحدت کلمه و همبستگى دینى و حول محور ولایت و رهبرى حضرت آیت‌الله العظمى امام خامنه‏‌اى(مدظله العالى) دانستند و در پایان این همایش سراسری بیانیه‌ای صادر کردند.

متن بیانیه پایانى بیست و دومین همایش سراسرى ائمه جمعه سراسر کشور(18 الى 20 شهریور 1392) به شرح ذیل است:

خداوند سبحان را حمد و سپاس می‌گوییم که در پرتو رهبرى پیامبرگونه معمار کبیر انقلاب اسلامى، حضرت امام خمینى(ره) و در سایه‌‏سار مدیریت مدبرانه و هوشمندانه خلف صالح آن دُردانه دهر، حضرت آیت‌الله العظمى امام خامنه‏‌اى(مدظله‌‏العالى) به فضل الهى روزهاى روشن و افق‌هاى بیکران را در پیش روى داریم.

اکنون که به یمن عنایات حضرت ولى‌الله الاعظم امام زمان(عج) و به برکت خون‌هاى مطهر شهدا به ‏ویژه شهداى محراب و شهداى نهاد مقدس نمازجمعه و در دهه کرامت و آستانه میلاد خجسته هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت ثامن‏‌الحجج على‌ ‏بن موسى الرضا - علیه آلاف التحیة و الثناء - و در دهه پیشرفت و عدالت و سال حماسه سیاسى و حماسه اقتصادى، بیست و دومین گردهمایى سراسرى ائمه جمعه کشور، با شعار محورى «سبک زندگى اسلامى» پایان مى‏یابد، ما شرکت‏‌کنندگان در این همایش با احساس دین نسبت به نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران به ‏عنوان فتح‌الفتوح برخواسته از مجاهدت‌هاى امام عظیم الشأن راحل(ره) و مجاهدان و شهیدان در عرصه رویارویى دنیاى مادى با اسلام و تعهد به پاسدارى از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و دستاوردهاى انقلاب، به ‏عنوان کانون بیدارى اسلامى لازم مى‏‌دانیم موارد ذیل را به استحضار مردم شریف در سراسر میهن اسلامى و مسؤولان محترم برسانیم:

1. ما ائمه جمعه سراسر کشور، جاودانگى، عزت و اقتدار و سربلندى ملت بزرگ ایران را همواره در گرو وحدت کلمه و همبستگى دینى و حول محور ولایت و رهبرى دانسته و با اعتقادى راسخ، پایبندى به اصل مترقى ولایت فقیه و تبعیت از رهنمودها و تحقق منویات ولى امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمى امام خامنه‌‏اى (مدظله العالى) را تنها راه مطمئن براى رسیدن به این حقیقت مى‏دانیم. لذا همگان را به استمرار و تبعیت محض از ولایت و رهبرى فرا خوانده و آن‏را ضامن پیروزى در برابر استکبار جهانى و نظام سلطه مى‏دانیم.

2. با توجه به توطئه‏هاى زنجیره‏اى و مستمر نظام سلطه و استکبار از تهدید و تحریم و تحریک تا جنگ نرم و تلاش جهت مأیوس‏سازى مردم نسبت به آینده انقلاب، تلاش‌هاى قواى سه‏‌گانه در توجه به مشکلات اقتصادى و حرکت به سمت نهادینه‏‌سازى سبک زندگى اسلامى ایرانى را ضرورتى غیرقابل انکار دانسته و لذا از دولت و ملت ایران اسلامى مى‏‌خواهیم که رهنمودهاى مقام معظم رهبرى(مدظله العالى) را درزمینه‏‌هاى مهندسى فرهنگى، فرهنگ عمومى و به‏‌ ویژه سبک زندگى، سرلوحه برنامه‏‌ریزى‏‌هاى خود قرار داده و با حرکت به‏‌ سمت رویکرد اقتصاد مقاومتى، ومبارزه با اخلالگران اقتصادى، قاطعانه‏‌تر از گذشته برخورد نموده و با مهار گرانى و رفع بیکارى و حل مشکلات فراروى معیشت مردم، به‏ویژه اقشار محروم و مستضعف، دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد ایجاد فاصله بین ملت با انقلاب و نظام اسلامى مأیوس و ناامید سازند.

3. از حضور پرشور مردم بصیر ایران اسلامى در لبیک به نداى مقام معظم رهبرى جهت خلق حماسه سیاسى که یک‏بار دیگر اعتماد و اعتقاد به نظام و انقلاب اسلامى را به رخ جهانیان کشاند، تقدیر و امتنان داریم و اکنون زمان پاسخگویى عملى کارگزاران و مسئولان نظام در دولت تدبیر و امید است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها، ضمن ارج‏‌ نهادن به خدمات دولت‌هاى پیشین و لزوم استفاده از نقاط قوت و پرهیز از نقاط ضعف آنان، در راستاى تحقق آرمان‌هاى بلند نظام اسلامى تلاش نمایند.

ما ائمه جمعه کشور به تبعیت از مقام معظم رهبرى(مدظله العالى) با راهبرد حمایت حکیمانه و مراقبت هوشمندانه و نقد منصفانه و مشفقانه، همواره دولتمردان را مورد حمایت خود قرار خواهیم داد و انتظار داریم نقطه‏نظرات ارشادى مراجع عظام تقلید را نیز نصب‏ العین خود قرار دهند.

4. تشدید تحریم‌ها به‏عنوان ابزارى براى شکستن عزم راسخ ملت بزرگ ایران و وادارکردن نظام اسلامى به تسلیم با نگاه دقیق و هوشمندانه به واقعیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌هاى ملت بزرگ ایران راه به جایى نخواهد برد، در این راستا تجربه سى و چهار ساله مردم‏سالارى دینى، در برابر دسیسه‌هاى دشمن، چشم‏انداز امیدآفرین و نویدبخشى را فراروى مردم و مسئولان قرار داده است که شکرگزارى آن کمر بستن به خدمت بى‏منت و کار و تلاش مضاعف و مجاهدانه و نیز پرهیز از هرگونه حاشیه‏ سازى، جهت تحقق و اثبات کارآمدى نظام و حکومت دینى به‏‌ عنوان الگوى برجسته براى تمامى کشورها و ملت‌هاى آزادى‏خواه مى‏باشد.

5. ما ائمه جمعه سراسر کشور ضمن حمایت از حرکت بیدارى اسلامى در منطقه و محکوم‏ کردن کشتار مسلمانان مظلوم و بى‏دفاع بحرین و عراق، سوریه، مصر و افغانستان و لزوم مقابله با نظام سلطه و غرب علیه آن‏ها، حمایت خود را از محور مقاومت در برابر استکبار جهانى و صهیونیسم و ارتجاع عرب و تروریسم تکفیرى اعلام داشته و از مسلمانان جهان خواستار حمایت از جبهه مقاومت مى‏‌باشیم و تهدید دولتمردان بى‏منطق آمریکا را قاطعانه محکوم مى‏‌نماییم.

در پایان به ‏عنوان حسن ختام، ما ائمه جمعه سراسر کشور، به‏عنوان مهمترین شبکه دینى، مردمى و حکومتى، رسالت خود را، دفاع از ارزش‌ها، تعمیق و گسترش معارف متعالى اسلام و تحقق اهداف حکومت اسلامى دانسته، تمام تلاش خود را جهت تحقق حاکمیت انسان کامل حضرت ولى‌الله الاعظم(عج) به کار خواهیم گرفت و از پیشگاه حضرت احدیت، تعجیل در فرج حضرتش و شادى روح مطهر حضرت امام و شهدا و سلامتى رهبر فرزانه انقلاب اسلامى را خواستاریم.

و الحمد لله رب العالمین‏
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‏
بیستم شهریور 1392

انتهای پیام/
برچسب ها: ائمه ، همایش ، جمعه ، بیانیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.