سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات دهها نفر در کاليفرنيا عليه شرکت هواپيماسازي بوئينگ

شماری از مردم در کالیفرنیای آمریکا در برابر مقر شرکت هواپیماسازی بوئینگ تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ بوئینگ یکی از شرکتهای بزرگ در فناوری هوایی و نظامی آمریکاست. هر سال پیمانکاران نظامی این شرکت میلیونها دلار برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین سرمایه گذاری می کنند. صنایع هوا-فضای آمریکا بویژه در زمینه نظامی هر سال سود کلانی می کند. در سال گذشته یکصد شرکت بزرگ هوا-فضا بیش از هفتصد میلیارد دلار درآمد داشت که شصت میلیارد دلار آن سود بود. بیشتر این سودها از مالیات مردم تامین می شود زیرا دولت قراردادهای میلیاردی زیادی با این شرکتها می بندد.

"جیکاب هی" تحلیلگر بازار کار گفت این شرکتها از قراردادهای دولتی و با پول مالیات مردم ارتزاق می کنند.

سال گذشته شرکت بوئینگ قراردادهایی به ارزش سی میلیارد دلار با دولت بست. برخی از کارگران این شرکت می گویند ذره ای از این پولها و سود آن به جیب کارگران نمی رود. تحلیلگران می گویند هزینه کردن میلیونها و میلیاردها دلار از پول مالیات مردم برای تجهیزات نظامی سرمایه گذاری درستی نیست و دولت باید به جای این کار اشتغالزایی کنند.

"جیکاب هی" گفت این سرمایه گذاریهای کلان برای پیشبرد سیاستهای خارجی آمریکا در جهت گسترش جنگ و خونریزی در کشورهای دیگر است و در نهایت هم سود آن به جیب شرکت های بزرگ و صاحبان آنها می رود و کارگران این شرکتها هر روز فقیرتر می شوند.

تحلیلگران می گویند اقدام نظامی در سوریه ممکن است بار دیگر بودجه دفاعی آمریکا را
افزایش دهد. برآورد می شود ارزش سهام شرکت بوئینگ سی درصد افزایش داشته باشد که بیشترین میزان از سال دوهزار و ده است اما نظرسنجیها نشان می دهد مردم آمریکا با جنگ دیگری در خاورمیانه مخالفند.

یک تظاهرکننده ضد جنگ و ضد شرکت بوئینگ گفت متاسفانه دولت از پول مالیات مردم برای راه انداختن جنگ و تولید تروریسم در سراسر جهان استفاده می کند. هدف دولت آمریکا و صنایع نظامی سلطه بر خاورمیانه و منابع نفتی این منطقه است. متاسفانه دولت به علت کمبود بودجه مدارس را تعطیل می کند و بسیاری از کار بیکار می شوند. بیمارستانها به علت کمبود بودجه تعطیل می شوند. همه طرحهای ریاضتی برای این است که پول مالیات مردم آمریکا برای این جنگها صرف می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.