به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از دويچه وله؛
ایتالیایی بیقیمت
لامبورگینی "گالاردو اسکوادرا کورزه" تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت میگیرد و آنرا تنها میتوان با ترمزهای کربن-سرامیک متوقف کرد. هر چند در این مدل تکتک اجزا خاص هستند. ایتالیاییها قیمتی برای این مدل تعیین نکردهاند.
مونیخی الکتریکی
بامو "i3" پیش از این معرفی شده بود. این مدل اما در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ یکی از خودروهایی خواهد بود که نظرها را به خود جلب خواهد کرد. "i3" دیگر یک طرح نیست، بلکه به تولید انبوه خواهد رسید. این خودرو از نیمه نوامبر (۲۴ آبان) به قیمت ۳۵ هزار یورو عرضه خواهد شد.
کواترو قدرتمند
آئودی در نمایشگاه سال جاری در فرانکفورت سری بهبود یافته "A8" را معرفی میکند و با مدلی که در عکس میبینید سیسالگی مدل "کواترو" (چهار چرخ متحرک) را جشن میگیرد. این خودرو ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد؛ دو سوم این توان را موتور ۸ سیلندر ویشکل تأمین میکند و مابقی را یک موتور الکتریکی.
اشتوتگارتی کامپکت
مرسدس بنز، یکی از شرکتهای تابع کنسرن دایملر، به نوآوریها ادامه داده و "GLA" را به فرانکفورت آورده است؛ یک اسیووی برگرفته از مرسدس کلاس "A". اسیووی به خودروی شاسیبلندی گفته میشود که در طراحی آن سعی شده ویژگیهای یک خودروی سواری (راحتی، فرمانپذیری و دید بهتر و ...) رعایت شود. این "GLA" ساخت مرسدس تابستان سال آینده به بازار میآید. قیمت: حداقل ۲۸ هزار یورو، بسته به آپشنها.
۵۰ ساله جوان
اسطورهای روی چهار چرخ: پورشه از نیم قرن پیش سری ۹۱۱ را تولید میکند و همیشه نسل تازهای از آن را در آستین دارد. ۹۱۱ توربو موتوری ۵۲۰ اسب بخاری دارد که سرعت آن را در تنها ۲/ ۳ ثانیه از صفر به صد میرساند.
بازگشت پیشکسوت
نمایشگاه ۲۰۱۳ فرانکفورت برای اُپل حیاتی است. این خودروساز پرسابقه که تا دهه ۱۹۷۰ از پیشگامان و نوآوران طراحی خودرو بود، در پی بازگشت به روزهای طلایی است. چشم امید اپل برای تحقق این هدف به مدلهایی چون "مونتسا" (تصویر) دوخته شده است. نام اپل بیشتر یادآور موفقیتهای قدیم این خودروساز است؛ مدلی که در اینجا میبینید نگاه اپل به آینده است.
گلف "R"
فولکسواگن همچنان روی یکی از محبوبترین مدلهای خود یعنی گلف سرمایهگذاری میکند. گلف ۷ که جدیدترین نسخه از این مدل است پاییز ۲۰۱۲ با اتاقهای ۳ در و ۵ در به بازار عرضه شد و سری اِستِیشن آن هم به زودی عرضه خواهد شد. هر کس از موتور اسپورت "GTI" (بسته به سوخت و حجم موتور بین ۸۰ تا ۲۳۰ اسب بخار قدرت) راضی نیست میتواند گلف "R" را سفارش دهد. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
رقیب گلف
پژو- سیتروئن فرانسه روزهای خوشی را نمیگذراند. این خودروساز امیدوار است پژو ۳۰۸ مشکلات را تا حدی حل کند. فرانسویها در این مدل برای سهولت کار راننده دکمههای روی داشبورت را تا حد امکان کم کرده و بهجای آنها یک صفحه لمسی نشاندهاند. طراحان میگویند استفاده از این صفحه لمسی به سادگی کار با دستگاههای پخش موسیقی اَپل (iPod) است.
گلف ژاپنی
در کلاس کامپکت رقابت شدید است. مزدا هم برای ماندن در گردونه رقابت سری جدید کلاس ۳ را به فرانکفورت فرستاده است. مزدا ۳ جدید از نظر ظاهری اسپورتتر شده و موتور آن سوخت بسیار کمتری مصرف میکند.
پیشگام تولید موتورهای هیبریدی
تولید انبوه خودروی هیبریدی (برقی- بنزینی) با وجود اینکه عمر چندان درازی ندارد، اما یکی از "سنت"های تویوتاست. این غول خودروسازی جهان از ۱۶ سال پیش مدلهایی با نیروی محرکه هیبریدی را به صورت انبوه تولید میکند. تویوتا طرحی از مدل "یاریس" با موتور هیبرید R را به فرانکفورت آورده است.
حمال برقی اهل چک
خودروسازی "اسکودا" جمهوری چک به فولکسواگن آلمان تعلق دارد و اتومبیلهای محبوبی تولید میکند. مدل "رپید" یک خودرو در کلاس کامپکت است که هم بهعنوان خودروی خانوادگی و هم خودروی کاری مورد استفاده قرار میگیرد. طراحان اسکودا عقب اتاق رپید را تغییر داده و آن را با نام "اسپیسبک" (Spaceback) به فرانکفورت آوردهاند.
باربری از کاتالان
اتومبیلسازی "سئات" هم به فولکسواگن آلمان تعلق دارد. این خودروساز اسپانیایی مدل "لئون" را در کلاس گلف (کامپکت) تولید میکند. لئون که تا کنون بیشتر در طرحهای اسپورت و جوانپسند به بازار عرضه میشد، حال متناسب با استفادههای خانوادگی تغییر یافته است.