سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم

غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و درشرایط ناسالم برای گروههای حساس به سر می برند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ براساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران درمیزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.  

براساس این گزارش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.  
لازم به ذکر است به دلیل اینکه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن، عدد بالای 200 را در نظر گرفته است در تحلیل و پیش بینی ایستگاه هایی  که مقدار اطلاعات آن کمتر از 200 است منظور نمی گردد.  
 
گزارش حاکی از آسمانی صاف، گاهی وزش باد به تدریج رشد ابر در ارتفاعات است و همچنین انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.  
 
گفتنی است اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس، افزایش احتمال علائم شخصی درا فراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس افراد مبتلا به بیماری قلبی ریوی و افراد مسن است.  
 
طبق این گزارش توصیه می گردد: در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند./ح 

برچسب ها: آلودگی هوا ، بیماری ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.