سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الهه راستگو:

در برابر دیکتاتوری اصلاحات تسلیم نمی‌شوم/ دیکتاتوری مدرن نگذاشت فرد دیگری در جریان اصلاحات کاندیدا شود

الهه راستگو با انتشار نامه‌ای نوشت: دیکتاتوری مدرن نگذاشت که فرد دیگری در جریان اصلاحات کاندیدا شود و گرنه افرادی در جریان اصلاح طلب خود را در معرض قرار داده بودند که اگر دیکتاتوری مدرن اجازه می‌داد قطعا اینجانب و برخی دیگر از اصلاح طلبان شورا به آنان رای می دادیم ... به دنبال تخریب سازمان یافته جریان دیکتاتوری مدرن اینجانب به عنوان یک بانوی اصلاح طلب صراحتا فاصله و اختلاف دیدگاه عمیق و اساسی خود را با این غوغاسالاران مدرن و به ظاهر دموکرات ابزار می‌دارم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران‌؛ "الهه راستگو" عضو شوراي شهر تهران در پي هجمه سازمان‌يافته جريان اصلاحات به وي پس از انتخاب قاليباف به عنوان شهردار تهران با انتشار نامه‌اي به طرح برخي از حقايق در اين خصوص پرداخت.

در ادامه مشروح اين نامه آمده است:

این دیکتاتوری و تک صدایی قبلا داد بخش بزرگی از جناح موسوم به چپ و اصلاح طلبان فعلی را در آورده بود یعنی یک حزب دولتی که برآمده از دولت نهم و دهم بود از طرف تمام جریان تصمیم می گرفت و اگر کسی با  آن تصمیم مخالفت داشت با بهره گیری از رافت های مختلف و در قالب های زیبایی که داشت نه تنها مخالفین بلکه منتقدین را یا از صحنه بیرون می کرد و یا مجبور به سکوت می کرد. این درحالی بود که ادعای گسترش جامعه مدنی و مشارکت مردم توسط آنان گوش فلک را کر می کرد.

اینجانب بر اساس شناخت و اقناع  وجدانی و طبق سوگندی که هنوز چند روزی از آن نگذشته به مردم شریف تهران متعهد می شوم که بر اساس اقناع آنچه که پس از تحقیق و دریافتهای خودم به آن رسیده ام از منافع شهروندان دفاع  کنم و آن را به منافع شخصی و باندی ترجیح دهم . حتی اگر دیکتاتورهای مدرن و قیم ماب راخوش نیاید و انبوه اهانتها ، تحقیرها و توهین ها را در شبکه رسانه ای داخلی و خارجی خود به اینجانب نثار نمایند چراکه از سال 76 با این شیوه استبداد مدرن آشنا شده و بارها از سوی آن نواخته شده ام . از این قیم مابان به ظاهر دموکرات سوالی دارم و آن این است که شعار شما توجه به آرا و نظرات مردم نیست؟

آیا مردم شریف تهران در نظرسنجی هایی که خودتان انجام داده اید آقای قالیباف را بر دیگران ترحیج نداده بودند ؟ این برخورد دوگانه شما بسیار شبیه به دموکرات مابان غربی آمریکایی است که نشان می دهد دموکراسی فقط در زمانی مقبول شماست که همسو با نظرات و علایق جناحی و حزبی شما باشد.

 یکی از دلایلی که اینجانب را قانع کرده که به آقای محسن هاشمی رای ندهم همانا حمایت شما از ایشان بود چراکه در گذشته نه چندان دور وی و پدرش را افراد دیکتاتور معرفی و انواع و اقسام اتهامات مالی و ... را نثار آنان می نمودید کافی است برای اینکه کاملا به یادتان بیاید در رسانه های از سال 76 تا 84 نام ایشان راجستجو کنید ؛ حال چه اتفاقی افتاده که به حمایت از ایشان برخواستید . اگر اتهامات دیروز شما کذب بوده باید صراحتا توبه کنید و از آقای هاشمی و فرزندانش عذرخواهی کنید یا انیکه شما ماهیت خود را نشان دهید؟ 

اینجانب صراحتا اعلام میکنم که با بخشی از جریان اصلاح طلب که اتفاقا بخش تندروی آن محسوب می شوند و جالب آنکه بر اساس جبر زمانه اکنون شعار اعتدال می دهند! و از دولت سهم خواهی می کنند زاویه داشته و دارم و تا آنجا که مطلع هستم بخش زیادی از نخبگان این جریان با اینجانب نیز همسو هستند ،اما غالبا به دلیل جلوگیری ازهتک حرمت خویش جرات بیان انتقادات خود را از این قیم مابان ندارند . به نظر اینجانب چنانچه نقد درون گفتمانی در جریان اصلاح طلب انجام نشود مجددا با برخود قاطبه مردم رو به رو خواهیم شد. 

مردم از شعار‌های رنگارنگ و مردم فریب خسته اند و به دنبال خادمین واقعی خود می باشند و با دقت گفتار و کردار ما را رصد نموده و در انتخابات با رای هوشمندانه خویش پاسخ ما را داده و خواهند داد و به نظر من چنانچه مجددا دیکتاتوری مدرن بر جریان اصلاحات حاکم شوند این مقدار اقبال نسبی مردمی را قطعا و یقینا از دست خواهیم داد و من به عقلای جریان هشدار جدی می دهم که زودتر چاره ای برای این مشکل اساسی بیندیشند. 

اینجانب می توانستم رای خویش را در شورای شهر پنهان کنم اما بر اساس اقناع وجدانی که آقای دکتر قالیباف را بر آقای مهندس هاشمی به دلائل متعدد از جمله توانایی اجرایی ترجیح دادم و به صورت شفاف رای خویش را ارائه نمودم البته این هم قابل ذکر است که دیکتاتوری مدرن نگذاشت که فرد دیگری در جریان اصلاحات کاندیدا شود و گرنه افرادی در جریان اصلاح طلب خود را در معرض قرار داه بودند که اگر دیکتاتوری مدرن اجازه می داد قطعا اینجانب و برخی دیگر از اصلاح طلبان شورا به آنان رای می دادیم. 

به دنبال تخریب سازمان یافته جریان دیکتاتوری مدرن اینجانب به عنوان یک بانوی اصلاح‌طلب صراحتا فاصله و اختلاف دیدگاه عمیق و اساسی خود را با این غوغاسالاران مدرن و به ظاهر دموکرات ابزار می دارم و خود را برای حملات و هجمه های ناجوانمردانه آنان که به انواع مختلف شروع شده و ادامه دارد آماده کرده ام. بدیهی است که این هجمه‌ها اینجانب را از پشت کردن به سوگندی که در ابتدای عضویت در شورای شهر تهران خورده ام باز نخواهد داشت و شرافت و عمل به سوگند خود را به تسلیم شدن در برابر دیکتاتوری مدرن ترجیح خواهم داد ./ف
برچسب ها: تسلیم ، راستگو ، نامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۱
رضا
۰۰:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن
رضا
۱۲:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن
رضا
۲۳:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن
یک استاد جامعه شناسی دانشگاه
۲۲:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
تورو به خدا شما رسانه ها مهمترین اولویت کاری خودتان را تشویق به نهاد سازی وتشکیلاتی کار کردن بکنید تا موجبات پیشرفت کشور را فراهم کنید.در این صورت است که مردم در انتخابات با یک رویکرد مشخص به یک ایده رای میدهند و از سردر گمی نجات پیدا میکنن.من خودم از طرفداران شهردار شدن قالیباف بودم اما کار خانم راستگو را اخلاقی نمیدانم.با نردبان اصلاح طلبان پیروز شده پس باید در کنار آنها قرار بگیرد.
سینا
۲۲:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
کلانترز ن درود بهتو که منفاع رو بر مصالح ترجیح ندادی وخدا پدر ومادرتو رحمت کند
رضا
۲۲:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن
رضا
۱۱:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
عملی که برای مردم باشد به شما عزت میدهد
آفرین بر شجاعت شما
علی
۱۱:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من نمیخواهم قضاوت کنم اما اگر دیدگاه ایشان مغایر باچارچوب حزبی بود باید مستقل شرکت میکرده اما اگر درقالب لیست یک حزب یاگره خاصی رای آورده بدان معناست که اشخاص باتوجه به برنامه ها وتفکرات آن حزب به ایشان رای داده اند...پس ایشان یامعنی حزب وتشکل سیاسی را نمیداند ویا اینکه حزب یاجریان سیاسی را نردبان جلوس برصندلی شورا وامثال آن میداند ...نقد بنده به انتخاب آقای قالیباف نیست،اتفاقا ایشان بسیار شهردار لایقیست اما شفافیت وصداقت شاید جایی در سیاست ندارد...
میثم
۱۰:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
درود بر شما که مایه آبروی اصلاحطلبان می باشید
رضا
۱۰:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خانم راستگو : ما تا آخرش پشتيبان شما هستيم . خداوند شما را حفظ كند
م ن
۰۹:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
سلام
واقعا به خاطر این همه تملق مسئولین اصلاح طلب در حمایت از آزادی و دموکراسی به مه مردم ایران تسلیت می گم
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
بسم الله الرحمن الرحيم
چه اسم با مسمائي . واقعا راستگو . اميدوارم كه به لطف خداوند متعال هميشه اينگونه راستگو بمانيد .
جغتایی
۰۹:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
واقعا حضور داشتن چنین بانوان فرهیخنه و دین مدار و مردم دار و باایمان و شجاع همچون خانم راستگو در بخشهای مدیریت و اجرایی و سیاست گذاری مایه مباهات همه بانوان است .برای این عزیز آرزوی توفق روزافزون دارم
یکی از مردم
۰۹:۳۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خانم راستگو،
از شما حمایت می کنیم،
خداوند با شماست.
از ایل بختیاری
۰۹:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
این خانم باشرف است ،آزاده است درود بر غرور و اعتمادبنفسش
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ملت مدافع شما و اعتدال است اعتدال
واقعي همين است.ديكتاوري جايي در كشور ندارد
شرافت
۰۸:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
احسنت
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خوش به حالت كه آزاده هستي و مستقل و تصميم عاقلانه گرفتي
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
کاش ذره ای از وجدان این خانم رو اصلاح طلبان تند رو داشتن
سعید
۰۸:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خانم راستگو، شجاعتتت رو تحسین می کنم کاری ندارو از کدوم حزب و جناح هستین در هر حزبی که باشید اولویت باید منافع مردم باشد و از این بابت برای کسانی که اینگونه رفتار می کنن دعا می کنیم .
ستايش
۰۸:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
احسنت به اين همه شجاعت تبريك تبريك تبريك
مرتضی
۰۷:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
به تجربه فهمیده ایم که اصلا ح طلبها شدیدا غوغا سالارند وبه هیچ وجه پایبند به اصول اسلامی نیستندوتنها به منافع حزبی وجناحی اعتقاد دارند .خدا آخر وعاقبت مارا ختم به خیر کند.الخیر فی ماوقع
علی
۰۲:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من یک اصول گرا هستم ولی اگر همه اصلاح طلب ها مثل تو بودند حتما تو اتخابات بهشون رای می دادم
فقط میتونم بگم آفرین چون تو در واقع با خدا معامله میکنی نه خلق خدا، آفرین
حمید
۰۱:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
احسنت که مثل فامیلیتان راستگو هستی
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
درود بر تو
هاتف
۰۰:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
محضر خواهر راستگو سلام وعرض ادب دارم
این شجاعت و استقلال رای را که بدون در نظر گرفتن هیچ منافع گروهی صورت گرفت را گرامی می داریم و مطمئنا مردم تهران وایران عزیز از داشتن چنین شیر زنی به خود می بالد،انشالله
موفق..............توکل بر خداوند متعال
مجید
۰۰:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
کاش سایر مسولین و اعضای شورای شهر هم می دانستد که شورای شهر جای سیاسی کاری نیست جای برنامه ریزی برای یم شهر عظیم و جای خدمت به مردم این شهر است نه جای کارهای سیاسی احسنت به شجاعت خانمی که از خیلی از مردان شورا شجاع تر است پاینده باشی
محمد
۰۰:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ای کاش همه ی سیاسیون مثل شما منافع مردم رو بر منافع حزبی شون ترجیح بدن.

خدا پشت و پناهتون باشه .
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
درود خدا بر شجاعت شما شیر زن مومنه که حق مردم را بر حزب خود ترجیح دادید.
اعظم
۰۰:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خانم راستگو ممنون از جسارت شما هر چند اصلاح طلب نیستم اما خوشم اومدموفق باشین در برابر دیکتاتورها
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
احسنت
این همان دیدگاه ماست که امیدوارم تمام احزاب را به فکربیندازد مردم خواهان چنین افرادی برای اداره کشورهستند
زینب
۲۳:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
کاش یاد بگیرند آنان که باید یاد بگیرن
پیام مقصودلو
۲۳:۳۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
برای شما بانوی شجاع آرزوی موفقیت دارم...
نفس عمل شما که همانا تحقیق و انتخاب بیتعصب عدم پیروی کورکورانه بوده است مایه فخر و مباهات است...
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
احسنت
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن آفرین و هزار آفرین
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
درو بر شما شیر زن که از خیلی مردها شجاع تر هستی
جواد
۲۳:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
خدایارویاورصادقان.دلسوزان وصدیقان حقیقی است
احمدی
۲۳:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
من از طرفداران اصول گرا هستم اما معتقدم وجود افرادی مانند خانم راستگو برای اصلاح طلبان نعمت بزرگی است او یک انسان شجاع و معتدل است
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
افرین بر این شجاعت و بیان
تناوری شاهپور
۲۳:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
من خود حامی اصلاحات واصلاح طلبان واقعی به معنی کلمه هستم ولی اصلاح طلب باید اول خودرا سپس جامعه را اصلاح کند
سعید
۲۳:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
با اینکه اصولگرا هستم ، ولی آفرین میگم به خانم الهه استگو و تشکر می کنم از اشون، در انتخابشون تقوا داشتند.
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
اگه همه اصولگرایان و اصلاح طلبان این طوری فکر کنند مشکلی به وجود نخواهد آمد
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
خداحافظ شماست
سیاست اسلامی
۲۱:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
من به عنوان یک اصول گرا می گویم که باید حرف دو طرف را شنید ولی اصلاح طلبان عادت دارند بعد از مدتی همدیگر را تخریب و به همدیگر پشت کرده و مردم را در آتش جنگ خود می سوزانند. امیدوارم این بار اشتباه کرده باشم.
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
آفرین وهزار آفرین
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
موضع گیری صحیح شما قابل تحسین است که منافع شهرو مردم تهران را بر منافع حزبتان ترجیح ندادید
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
با اینکه اصلاح طلب نیستم
اما از این طیف اصلاح طلب حمایت میکنم.
راستگو از کسانی انتقاد میکند که همیشه افراط داشتند و سیاست و حزب گرایی را در همه چیز دخالت دادند.
رضا
۱۹:۳۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
درود برشما شیرزن
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
احسنت
محمد
۱۹:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
کاش همه ی انسان ها و به خصوص سیاسیون اندازه ی این خانم وجدان و انصاف داشتن!!!
احسان
۱۹:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
شجاعت ایشان مثال زدنی است
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
خداوند نگهدارت باد بانو الهه راستگو
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
درود بر شما بانوی اسلام
یک شهروند تهرانی
۱۷:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
خارج از هر خطوط فکری، شجاعت و دقت نظر در رعایت مسئولیت خطیر رای دادن شما را تحسین می کنم. اگر قرار است که حزبی تصمیم گیری شود دیگر رای گیری و ارائه برنامه و اینا چرت و پرتی بیش نیست.
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
چه خوب بود همه شجاعت ابراز نظر دروني خود را همچون شما مي داشتند وجذب هياهوي سياسي نمي شدند يا نون به نرخ روز نمي خوردند
احمدی
۱۷:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
به عنوان یک شهروند تهرانی از اینکه منافع مردم را فدای مصالح حزبی نکردید از شما متشکرم.
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
زنده باشی. یک نفر پیدا شد که با شجاعت حرف دل بسیاری دیگر را بزند. بخدا دلمان از این قلدر بازی ها و زورگویی ها خون است. اعتدال را دارند به صلابه می کشند. با این روند باز هم مردم را از اصلاحات رویگردان می کنند.
حسین
۱۷:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
احسنت
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
درود بر خانم راستگو.ما همه حامي و طرفدار شما و تفكرتان هستيم.خداوند يار و نگهدارتان باشد.
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
حامی شما هستیم.
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
شجاعتت را تحسین میکنم